وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 23 آبان 1393 ساعت 09:52   |   کد مطلب: 10894
	بهسازی و اجرای طرح هادی فاز یک روستای کندر تویسرکان افتتاح شد
با حضورمعاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور و نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی بهسازی و اجرای طرح هادی فاز یک روستای کندر افتتاح شد.

به گزارش نافع به نقل از رودآور، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان و دیگر مسئولان ذی ربط استانی و شهرستانی به دعوت نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی از روستاهای مردادآباد، کندر، اشتران و گشانی بازدید کردند.

در این بازدیدها بهسازی و اجرای طرح هادی فاز یک روستای کندر با استقبال اهالی این روستا افتتاح شد.

محمد‌رضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور در این مراسم صدور سند مالکیت برای املاک محدوده روستاها، تهیه طرح‌های سکونت‌گاه‌های روستایی، تهیه و اجرای طرح برای حفظ بافت‌های ارزشمند، واگذاری زمین در روستاها و اجرای طرح‌های گردشگری روستایی را  از جمله برنامه های عملیاتی شده و یا در دست اجرا بنیاد مسکن نام برد.

وی با تأکید بر اینکه توسعه کشور در گرو توسعه روستا ها است، افزود:  توجه به عمران و آبادانی روستاها به عنوان مرکز تولیدات غذایی کشور در اجرای سیاست‌های مقاومتی کارساز است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور از متقاضی بودن 38 هزار روستا  کشور برای بهسازی و نوسازی خبر داد و افرود: هستند، در حال حاضر 25 هزار روستای بالای 20 خانوار در کشور  بهسازی نشده‌اند.

شاملو دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها را از مؤثرترین حامیان و یاران بیناد مسکن نام برد و ابراز کرد: با بهره مند شدن از امکانات قانونی و تلاش در تصویب قوانین جامع و کاملتر می توان زمینه های ارائه خدمات بیشتری را برای روستائیان فراهم ساخت.

وی با تأکید بر حفظ سرمایه ها گذاری های انجام شده در سطح روستاها، افزود:  حفاری‌ها در سطح روستاها با هماهنگی دهیار و با مجوز باشد و پس از عملیاتی شدن کار، تعمیرات لازم را نیز دستگاه حفار انجام دهد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور همچنین از صدور بیش از دو میلیون و ۷۵۰ هزار واحد روستایی سند مالکیت در کشور خبر داد و افزود: امسال نیز حداقل ۲۰۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور سنددار می‌شوند.

حسن ظفری مدیرکل بنیاد مسکن همدان نیز اظهار کرد: شکل گیری سازمانی به عنوان سازمان سیاست‌گذار، برنامه‌ریز و قانون‌گذار در راستای توسعه همه جانبه روستایی یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه امروز اعتبارات قطره‌چکانی در مباحث آب شرب و بهسازی پاسخگوی نیازمندی های روستاها نیست، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست: در این زمینه اعتبارات مناسبی در قانون بودجه سال 94 لحاظ کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن همدان ضمن تشکر از زحمات نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی و ریاست بنیاد مسکن تویسرکان در رسیدگی به روستاها، عنوان کرد: بهسازی روستای کندر از سال 89 آغاز شده و تاکنون در فاز نخست آن  150 مترمربع تخریب، 850 مترمربع کف‌برداری، یک‌هزار و 300 متر جدول‌گذاری، دو کیلومتر عملیات زیرسازی، پنج هزار و 200 متر آسفالت، 200 متر‌مربع کاهگل، 250 مترمربع کف‌سازی، 200 متر دیواره سازی رودخانه و نیز احداث یک دهنه پل انجام شده است.

ظفری افزود: به دنبال اخذ اعتبار از ماده 10 یا 12 و از سازمان مدیریت بحران استان برای تکمیل فاز دوم بهسازی روستای کند هستیم.

به گزارش رودآور  امروز صد و سی و دو هزارمین سند مالکیت اماکن روستایی استان همدان به یکی از اهالی روستای کند تحویل داده شد.

همچنین از مدیرکل بنیاد مسکن همدان و رئیس بنیاد مسکن تویسرکان با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/ر.ح

دیدگاه شما