وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 17 آبان 1393 ساعت 12:38   |   کد مطلب: 10715
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان:
نیمی از موقوفات همدان به عزاداری سیدالشهدا(ع) اختصاص دارد
نیمی از موقوفات همدان به عزاداری سیدالشهدا(ع) اختصاص دارد
وقف، سنتی حسنه است که از دیرباز در بین مسلمانان رواج داشته است. امروزه وقف در عرصه‌های مختلف چون ساخت مسجد، حسینیه، مدرسه، امور درمانی و ... به چشم می‌خورد به طوری که نزدیک به 700 نیت وقف در کشور ایران به ثبت رسیده است.

به گزارش نافع، یکی از اموری که مردم مسلمان و شیعه مذهب ایران از گذشته‌های دور، اموال خود را وقف آن می‌کردند؛ " عزاداری سیدالشهدا(ع)" است به طوری که بیش از 50 درصد موقوفات کشور به این انگیزه تعلق دارد و درواقع، بیشترین و وسیعترین موقوفات به عزاداری سیّد مظلومان اختصاص یافته است.

این آمار نشانگر ایمان سرشار و ارادت ایرانیان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است زیرا زنده نگه‏داشتن حماسه عاشورا از اساسی‏ترین امور و حیاتی‏ترین مسائل اجتماعی و فرهنگی ملت‌های اسلامی است.

در استان همدان نیز بخش بزرگی از موقوفات در این زمینه صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در این‌باره به خبرنگار ما گفت: نیمی از موقوفات به برپایی مجالس عزاداری سیدالشهدا، روضه و اطعام عزاداران اختصاص دارد.

حجت‌الاسلام رضا حاجی‌زین‌العابدینی افزود: از مهمترین این موارد می‌توان به موقوفه امیرنظام کبودراهنگ، حاج خان بکایی در اسدآباد، آقامحمد قاضی در همدان، میرزا محمدعلی در بهار و زبیده خانم در لالجین اشاره کرد.

وی اظهار داشت: امسال نیز مجالس عزای سیدالشهدا(ع) با هدف عمل به نیات واقفین برگزار شده و عزاداران در آن شرکت کردند.

حجت‌الاسلام حاجی‌زین‌العابدینی بیان کرد: بزرگداشت حماسه عاشورا و تبیین بصیرت عاشوراییان از مهمترین کارهایی است که امروزه برای زنده نگه‌داشتن روحیه جهاد و شهادت در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد.

گزارش از سمیه مظاهری

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما