وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 20 مرداد 1393 ساعت 13:14   |   کد مطلب: 8875
همکاری سازمان اوقاف با ثبت اسناد در حل مشکل اسناد موقوفات
معاون حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در رفع مشکلات ثبتی و صدور سند مالکیت موقوفات قابل تقدیر است.

به گزارش نافع به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، حجت الاسلام محمد مهدی حاتمی، معاون حقوقی، اوقافی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه در دومین همایش منطقه ای کارگروه ستادی و استانی سازمان ثبت اسناد و املاک و سازمان اوقاف و امور خیریه در تبریز گفت: مسائل و مشکلات مختلفی در جلسات کارگروه ستادی و استانی سازمان ثبت اسناد و املاک و سازمان اوقاف و امور خیریه مرتفع شده است.

وی با بیان اینکه این کارگروه فنی ترین و تخصصی ترین مجموعه سازمان اوقاف و امور خیریه است؛ مبنای روابط سازمان اوقاف و سازمان ثبت اسناد و املاک را تفاهم برای احیا و تثبیت موقوفات اعلام کرده و از حل شدن بسیاری از مشکلات مربوط به سنددار کردن موقوفات در سالهای اخیر خبر داد.

حجت الاسلام حاتمی تفاهم نامه سه جانبه سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان منابع طبیعی، جنگلها و مراتع و سازمان ثبت اسناد و املاک را در جهت حل مشکلات راهگشا دانست و گفت: جلسات این کارگروه ها در استان های کشور تشکیل می شود و پرونده هایی که به دلیل موضوعات فنی و تخصصی با مشکلی مواجه هستند، در جلسات ستادی مطرح و در حضور مدیران دو سازمان نسبت به رفع موانع اقدام می شود.

معاون حقوقی، اوقافی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه از ارجاع پرونده های نیازمند پیگیری به هیئت ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خبر داد و از همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در رفع مشکلات ثبتی و صدور سند موقوفات تقدیر کرد.

گفتنی است، دومین همایش منطقه ای کارگروه ستادی و استانی سازمان ثبت اسناد و املاک و سازمان اوقاف و امور خیریه به میزبانی آذربایجان شرقی و با حضور معاون حقوقی، اوقافی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه، مدیر کل املاک سازمان ثبت اسناد و املاک و مدیران کل و کارشناسان دو سازمان از استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان برگزار شد و ضمن بررسی پرونده های دارای مشکل در فرآیند صدور اسناد مالکیت وقفی، تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

دیدگاه شما