وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 16 آبان 1393 ساعت 17:26   |   کد مطلب: 10681
در روستاهای بالای یک هزارو500نفرجمعیت کتابخانه عمومی احداث می شود
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان ازاحداث کتابخانه عمومی در همه روستاهای بالای یک هزار و 500 نفر جمعیت با کمک خیرین در سه سال آینده درهمدان خبرداد.

به گزارش نافع، ارشاد استعدادی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه همدان در جمع نمازگزاران در حسینیه امام خمینی (ره) همدان افزود: در سال های دور در ایران نذر علم و دانش مرسوم بوده و اکنون با این فرهنگ بزرگ ایرانی و اسلامی که برگرفته از تمدن درخشان و بی سابقه است نذر کتاب باید در جامعه جاری و ساری شود.

وی اضافه کرد: طرح اهدای کتاب از برنامه های مهم کتابخانه های عمومی است که در اجرای این طرح در سال جاری 90 هزار جلد کتاب از خانه ها و اداره های دولتی آزاد شده و به کتابخانه های عمومی اهدا شده است.

استعدادی افزود: در حال حاضر 90 باب کتابخانه عمومی در سطح استان همدان فعال است که با کمک خیرین در سه سال آینده در همه روستاهای بالای یک هزار و 500 نفر جمعیت نیز کتابخانه های عمومی احداث خواهد شد.

به گفته وی اکنون تنها پنج درصد از جمعیت استان همدان در کتابخانه های عمومی عضویت دارند که بر اساس سند چشم انداز این آمار باید به 35 درصد افزایش یابد.

وی افزود: دین مبین اسلام پرچمدار کتابخوانی بوده و ایران نیز از قدیم مشعل دار کتابخوانی محسوب می شده و با این سابقه درخشان سرانه مطالعه در کشور پایین است.

وی از تشکیل کمیته نهضت مطالعه مفید با هدف ارتقای سرانه مطالعه در همه استانها خبر داد و گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی همه دستگاه های فرهنگی باید تلاش کنند.

وی اظهار کرد: برای رفع دغدغه های فرهنگی، رفع شبهات، ترویج فرهنگ عاشورا و نهادینه شدن کتابخوانی باید فرزندان را به مطالعه مفید هدایت کرد.

استعدادی اضافه کرد: فرزندان نیازمند مشاوره دینی هستند که در کتابخانه ها کتابداران به خوبی می توانند این نقش را ایفا کنند.

وی در ادامه گفت: بر افراشته نگه داشتن پرچم اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) و زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا از افتخارات مردم ولایت مدار همدان است.

دیدگاه شما