وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 15 آبان 1393 ساعت 09:46   |   کد مطلب: 10658
عینک Evena Medical ، یاور پزشکان برای یافتن رگهای بدن
عینک جدیدی توسط محققان طراحی شده است که مجهز به پرتو مادون قرمز است و تمامی رگ‌های بدن را نشان می‌دهد.

به گزارش نافع به نقل ازگجت نیوز؛پرستاران با عینک Evena Medical می‌توانند در وقت صرفه‌جویی کرده و با این فناوری که اطلاعات دیجیتالی را روی اطراف کاربر قرار می‌دهد، رگها را به سرعت پیدا کنند.

افرادی که پیدا کردن رگ‌های بدن آن ها سخت است و گاهی با چندین ضربه و بستن کش پیدا نمی‌شود، می‌توان با این دستگاه به راحتی در یافتن رگهای بدن آنها کمک گرفت.

به گفته سحنگوی شرکت سازنده Evena Medical ، این دستگاه از فناوری تصویربرداری سه‌بعدی چند طیفی برای ایجاد ترکیبی یکپارچه از جهان فیزیکی و دیجیتالی استفاده کرده و سیاهرگهایی که برای چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیست را نمایان میکند.
Eyes-On-Glasses-System
پژوهشها نشان داده که حدود ۴۰ درصد از تزریقهای درون وریدی نیازمند چندین بار تلاش برای مکانیابی و دسترسی به رگ هستند که نه تنها وقت ارزشمند را اتلاف کرده بلکه همچنین موجب تاخیر در درمان شده و بیمار را نیز ناراحت می‌کند.
evena-medical-eyes-on-vascular-imaging-glasses
این فناوری هیچ آسیبی به بازوها و بدن نمی‌رساند. رگ‌های شما حاوی میزان زیادی دی‌اکسیدکربن، اکسیژن و هموگلوبین است و به دلیل جذب نور مادون قرمز تصویر رگ‌های زیر پوست شما قابل مشاهده خواهد بود.

در واقع از این دستگاه می‌توان در هرجایی از جمله بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های پاتولوژی برای راحتی بیمار هنگام آزمایش خون و یا اهدای خون استفاده کرد که فعلاً این عینک در کشور استرالیا قابل خرید است.

دیدگاه‌ها

ممنون خیلی جالب بود کاش ایران هم بیاد! فقط اینجا باید بشه"یاور پرستاران"آخه رگ گیری وظیفه پزشکاس که در واقع به ما تحمیل کردن!
با شما موافقم بهار جون. خیلی ابزار کارآمد و خوبیه. متاسفانه سختی این کار رو فقط ما پرستارها درک میکنیم. به قول شما پزشکها که کلا فکر میکنن این وظیفه ی ماس و بیمار و همراه هم چون فکر میکنه این کار برای ما مثه آب خوردنه خیلی توقع و انتظار داره. حالا به نظرت این دستگاه چه قیمتی داره؟؟
اتفاقا این عینکها به درد معتادین عزیز هم میخوره. اون بیچاره ها هم برای پیدا کردن رگها خیلی توی دردسر می افتن.

دیدگاه شما