وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 13 آبان 1393 ساعت 13:46   |   کد مطلب: 10628
کبودراهنگ در عاشورای حسینی یکپارچه غرق در ماتم و عزا شد
امروز مردم کبودراهنگ در عزای حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفایش غرق در ماتم و عزا هستند و صدای یا عطشان کربلا در فضای این شهر طنین انداز شده است .

به گزارش نافع به نقل از کورنگ، این شهر سراسر سیاهپوش شده است و خیل عظیم عزاداران درغم جانکاه سید و سالار شهیدان (ع) و یاران باوفایش به طرف گلزار شهدا حرکت می کنند و به سوگواری مشغول هستند.
دستجات عزاداری درقالب هیاتهای زنجیر زن و سینه زن پس از عبور از خیابانهای مختلف شهر به طرف گلزار شهدا حرکت می کنند تا با شهدا تجدید عهد کنند.
حضور دانش آموزان و جوانان و حتی خردسالان در دسته جات عزاداری جلوه خاصی به این آیین معنوی داده و مداحان اهل بیت علیهم السلام با نوحه سرایی خود طنین غم و ماتم را در فضای شهر پیچیده اند.
علم ها و بیرق های عزاداری برافراشته شده است. صدای سنج ها، طبل ها و شیپورها بلند شده است و مردم مومن و ولایت مدار کبودراهنگ لباس سیاه بر تن کرده اند و با سینه زنی و زنجیرزنی برای اباعبدالله علیه السلام و خاندان پاک و یاران مظلومش در کربلا مرثیه سرایی و گریه می کنند.
آنان با فریادهای یا حسین (ع) و یا مظلوم (ع)، با امام عطشان خود پیمان می بندند که از پیروان راستینش باشند و مکتب عاشورا را زنده نگه داشته در برابر ستمگران سر تسلیم فرود نیاورند و زیر بار ظلم نروند.
همچنین، مجالس عزاداری در مساجد شهر و در برخی منازل مردم برپاست و از عزاداران پذیرایی می شود و سخنرانان پیام روز عاشورا را به مردم تبیین می کنند.
درهمین حال نماز ظهر عاشورا نیز با حضور گسترده سوگواران حسینی در مساجد شهر اقامه می شود.

انتهای پیام/ر.ح

دیدگاه شما