وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 5 آبان 1393 ساعت 13:07   |   کد مطلب: 10440
در "هیهات من الذله" شعار "مرگ بر آمریکا و اسرائیل" نهفته است/ تجمع بزرگ عاشوراییان همدان در 13 آبان
همزمان با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و عاشورای حسینی، تجمع بزرگ مردم همدان در میدان مرکزی این شهر برگزار خواهد شد.

به گزارش نافع، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان این مطلب در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما افزود: امسال با توجه به تقارن 13 آبان روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا با عاشورا، برنامه تجمع از ساعت 9 صبح در میدان امام خمینی(ره) آغاز شده و سپس دسته‌های عزاداری با حرکت به طرف این محل به جمعیت حاضر در میدان می‌پیوندند.

حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان، تقارن این دو مناسبت را فرصتی استثنایی دانست و گفت: شعار سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا، "هیهات من الذله" بود و در این شعار، "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" و همه مستکبران و ظالمان نهفته است.

 وی ادامه داد: 1375 سال از واقعه عاشورا گذشته و مردم ولایت‌مدار همدان، این‌بار شعار "هیهات من الذله" را در قالب مبارزه با استکبار جهانی و به یاد شهدای انقلاب اسلامی سر خواهند داد.

حجت‌الاسلام فاضلیان اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم با سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد اقامه نماز، بسیج و سایر دستگاه‌ها صورت گرفته تا برنامه روز 13 آبان هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.

وی با بیان اینکه در تجمع مردمی 13 آبان قطعنامه سراسری قرائت خواهد شد، گفت: سخنران این برنامه متعاقبا اعلام خواهد شد.

شایان ذکر است؛ 13 آبان، یادآور حوادث مهمی است که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشت. در این روز، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا به ترکیه تبعید کردند.

همچنین دانش‌آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران راهپیمایی کردند، اما دژخیمان رژیم شاه، آن‌ها را به خاک و خون کشید. در 13 آبان 1358، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کرده و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. بدین ترتیب، مبارزه ضدآمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد و مجلس شورای اسلامی، این روز را با عنوان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» نام‌گذاری کرد.

گفتگو از سمیه مظاهری

دیدگاه شما