وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 13 آبان 1393 ساعت 08:07   |   کد مطلب: 10613
نماز ظهر عاشورا در همدان اقامه می شود
رییس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: بر پاداشتن و اقامه نماز مهمترین درس قیام عاشورا است.

به گزارش نافع، حجت الاسلام سید 'مرتضی حسنی حلم افزود: زنده نگه داشتن نماز، زنده نگه داشتن جامعه است و ماه محرم بهترین فرصت برای ترویج فریضه مهم نماز است.

وی با بیان اینکه نماز بالاترین معروف ها در جامعه است اضافه کرد: با ترویج و نهادینه کردن فریضه مهم نماز در جامعه می توان الگوی درست ومناسبی را به جامعه ارایه داد.

وی اظهار کرد: نماز ابزار مهم و تعالی بخش برای جامعه است که می تواند جامعه را در عرصه های مختلف رشد دهد و شکوفا کند.

حجت الاسلام حسنی حلم از اقامه نماز ظهر عاشورا در میدان امام خمینی همدان (ره) خبر داد و گفت: هیات های حسینی و مردم عزادار و سوگوار همزمان با اذان، نماز ظهر عاشورا که نماد عاشورا است را به صورت جماعت اقامه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برپایی نماز ظهر عاشورا در همدان اندیشیده شده است از هیات های عزادار خواست: همزمان با اذان ظهر به عزاداری ها خود پایان داده و در نماز جماعت شرکت کند.

وی با بیان اینکه در صورت مساعد نبودن شرایط آب و هوایی و بارش باران نماز ظهر عاشورا در مسجد جامع همدان برگزار خواهد شد افزود: همه تمهیدات لازم برای اقامه نماز اندیشیده شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی اضافه کرد: همچنین اقامه نماز ظهر به صورت جماعت در سومین روز از شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) در میدان امام خمینی (ره) همدان برگزار خواهد شد.

نماز ظهر عاشورا همزمان با سراسر کشور در نقاط مختلف همدان نیز برگزار می شود. 

انتهای پیام/ر.ح

دیدگاه شما