وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 3 آبان 1393 ساعت 21:35   |   کد مطلب: 10397
همایش شیرخوارگان حسینی در تویسرکان برگزار می شود
فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم در ورزشگاه الغدیر تویسرکان خبر دارد.

به گزارش نافع، سعید سعیدی در گفت و گو با خبرنگار رودآور اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور همایش شیرخوارگان حسینی با حضور مادران و خردسالان ساعت ۹ صبح جمعه نهم آبان ماه مصادف با ششم محرم در سالن ورزشی الغدیر تویسرکان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین برنامه هایی که در دهه اول محرم مراسم شیرخوارگان است، ابراز کرد: شهادت حضرت علی اصغر (علیه السلام) بهانه‌ای است که ما مظلومین امام حسین (علیه السلام) را به دنیا معرفی کنیم و مادران با در آغوش گرفتن نوزادان شیرخوار خود در این حماسه‌ عظیم شرکت می‌کنند که در این مراسم واقعه گویی آن اتفاق بزرگ انجام می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان با اشاره به استقبال مردم تویسرکان از این همایش بزرگ، خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از چهار هزار نفر در این همایش شرکت داشتند که امسال پیش بینی می کنیم مراسم باشکوه تر از سال گذشته باشد.

سعیدی با تأکید بر تربیت و پرورش دینی کودکان از دوران طفولیت، ابراز کرد: در این همایش علاوه بر تبیین اهداف و پیام های اصلی قیام عاشورا به معرفی علم یزید زمان یعنی ماهواره پرداخته می شود تا کودکان حسینی شدن و زینبی شدن را به خوبی بیاموزند.

وی همچنین از برگزاری گردهمایی بزرگ هیئت رزمندگان با حضور جمع بسیاری از کارکنان سپاه، رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس و بسیجیان در روز تاسوعای حسینی در تویسرکان خبر داد.

به گزارش رودآور در همایش معنوی شیرخوارگان مادران با پوشیدن لباس سبز و نصب سربند و چفیه در یاد علی اصغر(علیه السلام) و مظلومیت این طفل شیرخوار اشک ماتم می ریزند.

دیدگاه شما