وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 3 آبان 1393 ساعت 16:11   |   کد مطلب: 10396
در سالروز حماسه 13 آبان و عاشورای حسینی؛
مردم همدان شعار "هیهات من الذله" و "مرگ بر آمریکا" سر می‌دهند
مردم همدان شعار "هیهات من الذله" و "مرگ بر آمریکا" سر می‌دهند
تجمع بزرگ عاشوراییان با شعار "لبیک یا حسین" دوم محرم در امامزاده عبدا...(ع) همدان برگزار می‌شود.

به گزارش نافع، مدیرکل اوقاف و امور خبریه استان همدان با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: این تجمع دوشنبه 5 آبان ساعت 15:30 در صحن مقدس امامزاده عبدا... همدان برگزار شده و مردم ولایت‌مدار همدان بار دیگر با حماسه حسینی میثاق می‌بندند.

حجت‌الاسلام رضا حاجی زین‌العابدینی با اشاره به برنامه‌های ماه محرم امسال از طرف اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان افزود: امسال در استان 3 برنامه به عنوان برنامه‌های شاخص پیش بینی شده که یکی ازآن‌ها، تجمع بزرگ عاشوراییان بوده و تجمع رهروان زینبی و طرح بصیرت عاشورایی از دیگر برنامه‌ها هستند.

وی با اشاره به نقش بسیارمهم بانوان در واقعه عاشورا اظهار داشت: 12 محرم نیز همایش رهروان زینبی ویژه بانوان در بقاع شاخص هر شهرستان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام زین‌العابدینی از اجرای طرح بصیرت عاشورایی در استان همزمان باماه محرم نیز خبرداد و گفت: براساس این طرح، مبلغان استان و 43 مبلغ از استان قم در بقاع متبرکه شاخص حضور یافته و علاوه بر برگزاری آیین‌های عزاداری، فلسفه قیام عاشورا را برای مردم بیان می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین با اجرای طرح خیمه‌های معرفت، مبلغان دینی در ماه محرم‌الحرام در زمینه پاسخگویی به شبهات دینی و تبلیغ و گسترش فرهنگ وقف در بقاع متبرکه استان اقدام می‌کنند.

 حجت‌الاسلام زین‌العابدینی با اشاره به مصادف شدن روز عاشورا با 13 آبان، سالروز تسخیر لانه جاسوسی تصریح کرد: دشمنان اسلام در هر دوره‌ای وجود داشته و دارند و از همین‌رو اداره کل اوقاف و امور خیریه در مراسم‌های عزاداری این روز در بقاع متبرکه، شعار "هیهات من الذله" و "مرگ برآمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" سر داده خواهد شد.

گفتگو از سمیه مظاهری

دیدگاه شما