وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 26 مهر 1393 ساعت 12:54   |   کد مطلب: 10232
محدودیت های آموزشی باعث اظطراب دانش آموزان می شود
مدیر آموزش و پرورش ملایر گفت: دانش آموزان در مدارس به نشاط و شادابی نیاز دارند که محدودیت‌ها و مقررات آموزشی باعث اظطراب آنان می شود .

 علی‌اکبر ترابی در جمع دبیران تربیت بدنی و مدیران آموزشگاه‌های ملایر در سینما فرهنگیان رویکردهای تربیتی، استعدادیابی و ورزش همگانی از رویکردهای المپاد ورزشی مدارس دانست و اظهار کرد: با اجرای المپیاد فضای مدرسه با نشاط و شاد انگیرتر می شود و انس و انگیزه دانش آموزان رابه مدرسه ازدیاد می بخشد.

وی ارتقای سطح سلامت، نشاط و شادابی را از اهداف این المپیاد برشمرد و افزود: دانش آموزان در مدارس به نشاط و شادابی نیاز  دارند که محدودیت‌ها و مقررات آموزشی باعث اظطراب آنان می شود و ما با این المپیادها می توانیم نشاط و شادابی را در مدارس بیفزاییم.

مشاور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: این المپیاد با توجه به بضاعت مدارس برنامه ریزی شده و این دبیران ورزش هستند که با ایجاد خلاقیت و مشارکت حداکثری دانش آموزان میتوانند به بهتر برگزار شدن این المپیاد کمک کنند.

ترابی به خواندن و پخش سرود ملی ایران در این مراسم اشاره و عنوان کرد: هویت ملی، احترام به پرچم ملی و هویت اسلامی دستاوردی است که ما در فضای این المپیادها به دانش آموزان ارائه می دهیم.

وی سند تحول بنیادی آموزش و پرورش را منشا رویکردهای این المپیاد دانست و بیان کرد: در این سند شش ساحت برای تربیت برشمرده شده است که حداقل سه ساحت از سند بنیادی آموزش و پرورش در این المپادها منظور و مقصود قرار گرفته است.

مشاور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش فرهنگ مشارکت را یکی دیگر از سیاست های آموزش و پرورش  دانست و ذکر کرد: آموزش و پرورش به عنوان رکن هر جامعه باید کانون نهادهای دیگر باشد و اکثر نهاد‌ها در آموزش و پرورش نقش دارند و این را  به عنوان مشارکت پیشرفته ذکر می کنند.

ترابی از آموزش و پرورش به عنوان اساسی ترین نهاد جامعه یاد کرد و افزود: در تعلیم و تربیت همه نهادها نقش دارند و فقط مختص آموزش و پروش نیست و نباید تنها بماند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر نیز به کلید خوردن المپیاد در ۲۶ مهر اشاره و اظهار کرد: همزمان با هفته تربیت بدنی در کشور المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای از ۲۶ مهرماه آغاز می‌شود.

حجت اله چهاردولی عنوان کرد: در ملایر ۳۲۹ فضای آموزشی و ۲۴۷ فضای مدرسه ای وجود دارد.

وی از تشکیل کلاس آموزش خانواده در مدارس خبرداد و تصریح کرد:در فضای آموزشی مدارس حدود دو هزار کلاس آموزش خانواده تشکیل می شود و در این کلاس ها می توانیم از همفکری و مشارکت خانواده ها نهایت استفاده را ببریم.

چهاردولی گفت: کاهش ساعات تربیت بدنی به هیچ وجه به صلاح نیست و باعث کاهش نشاط دانش آموزان می گردد.

دیدگاه شما