وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 25 مهر 1393 ساعت 15:15   |   کد مطلب: 10203
پنج روستای کبودراهنگ آب آشامیدنی ندارد
فرماندار شهرستان کبودراهنگ از وجود بحران آب شرب در 30 روستای این شهرستان خبر داد و گفت: 5 روستا نیز آب آشامیدنی ندارد و به وسیله تانکر به آنها آبرسانی می شود.

، احسان قنبری در جلسه حل مشکلات آب شرب روستایی ضمن تاکید بر رفع مشکلات آب شرب روستاهای شهرستان اظهار داشت: با دقت و نظارت بیشتر می توان منابع آب شرب روستایی را به نحو مطلوبی مدیریت کرد.

وی اظهار داشت : آب نیاز اساسی و بقای هر موجود زنده ای است و مسئولان امر باید به طور جدی در جهت رفع مشکل آب شرب روستاها اقدام نمایند.

نماینده عالی دولت در شهرستان کبودراهنگ با بیان اینکه در چند ساله گذشته به علت کاهش نزولات جوی و کمبود آب در شهرستان کبودراهنگ، مشکل تامین آب شرب در مناطق روستایی دو چندان شده است افزود: در این راستا باید تلاش ها مضاعف صورت گیرد تا کمبودها با استفاده از تکنولوژی جدید مرتفع شود.

قنبری منافع مردم را مهمتر از هر موضوعی دانست و گفت: مسئولان امر باید هر چه سریعتر با عمل به تعهدات خود، دغدغه تامین آب شرب مردم برطرف سازند .

مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب روستایی استان همدان نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات خشکسالی و کمبود آب شرب در برخی از روستاهای شهرستان اظهار داشت: مدیریت صحیح باعث استفاده از ظرفیت‌ها و منابع موجود در حوزه آب و پیشگیری از بحران‌های احتمالی می شود.

وی گفت: همه تلاش خود را در جهت بررسی و رسیدگی به مشکلات آب روستایی به کار خواهیم گرفت:

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان افزود: با توجه به کمبود اعتبارات یکی از راه حل‌های مشکلات در روستاها مشارکت مردمی و حضور خیرین در انجام پروژه‌هاست زیرا این کار موجب تسریع در حل مشکلات می‌شود.

وی فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده بهینه از آب را یکی از راهکارهای شرکت آبفای همدان در زمینه مدیریت مصرف آب عنوان کرد.

مومیوند بر آگاهی و اطلاع‌رسانی مردم بر عدم استفاده‌های غیر ضروری از آب تصفیه شده برای اموری مانند شست‌وشوی بی‌مورد خیابان ها، کوچه ها و خودروها تأکید کرد.

دیدگاه شما