وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 23 مهر 1393 ساعت 13:17   |   کد مطلب: 10169
ملایر ۳۱۹ بیمار بینایی دارد
سرپرست مرکز توانبخشی ملایر گفت: ملایر دارای 319 بیمار بینایی درسطح کل شهرستان می باشد که از این تعداد 70 نفر نابینای مطلق و 229 نفر ساکن شهر و 90 نفر آنها ساکن روستا می باشند.

به گزارش نافع، علی محمد محمدی در گفت وگو با خبرنگارملایری ها، اظهار کرد: در این مرکز و شش مرکز آورزمان،جوکار، زنگنه، شوشاب، حصار و سامن همراه با ۱۱ مددکار کلیه امور مربوط به معلولین جسمی، روانی، بینایی، شنوایی و روحی را انجام  می دهیم.

وی به تعداد بیماران بینایی اشاره کرد و افزود: ملایر دارای ۳۱۹ بیمار بینایی  درسطح کل شهرستان می باشد که از این تعداد ۷۰ نفر نابینای مطلق و ۲۲۹ نفر ساکن شهر و ۹۰ نفر آنها ساکن روستا می باشند.

سرپرست مرکز توانبخشی ملایر تصریح کرد: کوچکترین نابینا در شهرستان ملایر یک دختر سه ساله می باشد که مادرزادی نابینا بوده است.

وی خدمات انجام گرفته در این مرکز به معلولین را برشمرد و عنوان کرد: کمک هزینه‎های تحصیلی، درمانی، اشتغال و ازدواج، خدمات بیمه، حقوق ماهیانه(با توجه به تعداد نفرات خانوار) و عصا از جمله خدماتی است که به نابینایان ارائه می شود.

محمدی با بیان اینکه امکان آموزش و تحصیل برای تمامی نابینایان فراهم است، ابراز کرد: تا مقطع تحصیلی دیپلم سالیانه کمک هزینه به معلولین بینایی تعلق می گیرد و در مقاطع تحصیلی دانشگاهی هر ترم به این عزیزان تا سقف دو ونیم میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی داده می شود.

وی به مجهز کردن کتابخانه علامه مجلسی اشاره کرد و گفت: به تازگی امکان استفاده از کتابخانه علامه مجلسی برای نابینایان فراهم شده است و بیماران بینایی می توانند برای مطالعه و فعالیت‌های آموزشی به این کتابخانه مراجعه کنند.

سرپرست مرکز توانبخشی ملایر “سجاد روستایی” را یکی از نابینایان موفق شهرستان معرفی و تصریح کرد: سجاد روستایی یکی از نابینایان شهر ملایر می باشد که مقطع کارشناسی ارشد را در دانشگاه علامه تهران گذرانده و در حال حاضر در مقطع دکترا مشغول به تحصیل بوده و این مرکز هر ترم کمک هزینه تحصیلی به وی پرداخت می کند.

محمدی از شهرداری و نظام مهندسی در آماده سازی معابر ویژه نابینایان درخواست کمک کرد و گفت: در شهرستان ملایر امکانات رفت و آمد برای نابینایان وجود ندارد و این ادارات می توانند با ساخت راه‌ها و سنگ فرش‌های مخصوص حرکت نابینایان این قشر جامعه را یاری کنند.

وی بیان کرد: در شهرستان ملایر امکانات ورزشی و تفریحی برای نابنایان وجود ندارد که امیدواریم در آینده بتوانیم این امکانات را برای این قشر فراهم کنیم.

سرپرست مرکز توانبخشی ملایر به همکاری با ادارات برای ارائه خدمات رایگان  به معلولین اشاره و تاکید کرد:  با ادارات در تعامل هستیم تا با  توجه به مراجعات نابینایان، بتوانند راحت تر و سریع تر کارهای خود را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه مردم نبایداز روی ترحم به معلولین کمک کنند، ابراز کرد: سعی کنیم که نابینایان را حمایت کرده و فقط از سازمان بهزیستی توقع نداشته باشیم که کمک حال آنان باشد بلکه همه مردم به عنوان یک وظیفه به معلولین و نابینایان کمک کنند.

دیدگاه شما