وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 21 مهر 1393 ساعت 16:52   |   کد مطلب: 10122
در افتتاحیه ساختمان جدید بنیاد مسکن تویسرکان مطرح شد:
بازسازی و نوسازی یک میلیون و 500 هزار واحد آسیب پذیر روستایی در کشور
 بازسازی و نوسازی ۱۵۰۰۰۰۰میلیون واحد آسیب پذیر روستایی در کشور
معاون امور بازسازی و بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: یک میلیون و 500 هزار واحد مسکونی روستایی تکمیل و بازسازی شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.

به گزارش نافع هادی درفشی در گفت و گو با خبرنگار رودآور، در حاشیه در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید بنیاد مسکن این شهرستان اظهار کرد: از دو میلیون واحد آسیب پذیر روستایی که کار بازسازی و نوسازی آن در دست اقدام است، یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی منابع مالی آن تأمین شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی تکمیل و بازسازی شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.

معاون امور بازسازی و بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور، مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی و اجرای طرح هادی در روستاها را دو اولولیت کاری این نهاد عنوان و اظهار کرد: فراهم ساختن امکانات رفاهی مطلوب برای زندگی در روستا، ماندگاری روستاییان و مهاجرت معکوس از جمله اهداف اجرای طرح هادی در روستاها است.

درفشی با اشاره به اینکه از ۳۷ هزار روستای کشور در بیش از ۱۴ روستا طرح هادی اجرایی شده است، تصریح کرد: با اجرای طرح هادی در روستاها علاوه بر نوسازی و مدرن‌سازی روستاها منطبق با فرهنگ بوی هر منطقه می توان فضاهای دیدنی، جاذبه‌ها، بافت‌های سنتی و تاریخی را به مردم دیگر نقاط کشور معرفی کرد.

وی افزود: با ایجاد زمینه ای مساعد در راستای مهاجرت معکوس به دنبال رونق باغداری، گردشگری روستایی و در برخی موارد صنعت در روستاها هستیم.

معاون امور بازسازی و بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه طرح ها و مدل نوسازی و بهسازی روستاهای کشور می تواند مدلی برای شهرها نیز باشد، افزود: همکاری مردم و دهیاران و ائمه جماعات و پشتیبانی مسئولان در راستای مقام سازی و بهسازی روستاها قابل تقدیر است.

درفشی از افزایش تسهیلات بانکی برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی تا سقف ۱۵ میلیون تومان با بهره ۴ درصد خبر داد و و ابراز کرد: برای مقابله با حوادث غیر مترقبه همکاری تمامی اقشار مردم در راستای مقاوم سازی مساکن یک ضرورت است.

وی با توجه به محدودیت منابع، اجرای طرح هادی را تنها در ۳۰ تا ۴۰ درصد ازروستاهای کشور امکان پذیر دانست و گفت: به این دلیل با همکاری دستگاه های مربوطه و مردم برای اجرای شدن طرح هادی، این نهاد به صورت رایگان خدماتی همچون نظارت فنی و مشاوره از سوی بنیاد مسکن ارائه می شود.

حسن ظفری رئیس بنیاد مسکن همدان نیز اظهار کرد: هدف از احداث ساختمان جدید بنیاد مسکن در تویسرکان تکریم ارباب رجوع است.

وی با بیان اینکه ۶۵۰ میلیون تومان برای احداث ساختمان جدید هزینه شده است، افزود: این پروژه در فاصله زمانی اندک و در کمتر از یک سال ساخته شده و علاوه بر ساختمان دارای دو واحد مهمانسرا نیز است.

 

دیدگاه شما