وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 18 مهر 1393 ساعت 08:13   |   کد مطلب: 10054
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت:روستاها تقویت شوند، حاشیه نشینی در شهرها کمتر شده و بسیاری از مشکلاتی چون بیکاری و بزهکاری در شهرها کاهش می یابد.

به گزارش نافع، علی نعمت چهاردولی درهمایش روز روستا درملایر افزود:: با توجه به وجود تحریم ها و درآمد کم دولت، نیاز است دهیاران و شورای اسلامی روستاها، از روستاییانی که مهاجرت کرده اند و دارای تمکن مالی خوبی هستند، با دعوت آنان از توان و ظرفیت آنها برای عمران و آبادانی روستاها و رفع مشکلات کمک بگیرند.

وی مصوبه گازرسانی به روستاها، ایجاد ردیف ملی برای آبرسانی روستاها، صندوق بیمه روستایی، کشاورزی و کارگران ساختمانی، اختصاص 500 هزار تن قیر برای آسفالت راه روستایی، 85 درصد تسهیلات بلاعوض برای اجرای آبیاری تحت فشار و اعطای تسهیلات 17 درصدی برای خرید تجهیزات کشاورزی را از جمله این اقدامات در سال جاری برشمرد.

چهاردولی ادامه داد: امسال از 200 میلیارد ریال اعتباری که در اختیار نمایندگان مجلس قرار داده شد، طبق نیاز سنجی و بررسی مشکلات، این اعتبار بین روستاهای ملایر برای طرح هایی چون بهسازی، آب آشامیدنی، کشاورزی و سایر نیازها توزیع شد.

وی خواستار یکپارچه سازی اراضی کشاورزی این شهرستان به منظور اجرای بهتر آبیاری تحت فشار و استفاده از تسهیلات بلاعوض دولت شد و بیان داشت: با توجه به مشکل آب روستاها، با پیگیری های رییس مجلس شورای اسلامی، مقرر شد 500 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد مجتمع های آب روستایی کمک شود.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت خاطرنشان کرد:توسعه شهر و روستا باید متوازن باشد، اظهار کرد: در عین حال تقویت روستاها باید در اولویت قرار گیرد که بر این اساس امسال مصوبات و اجراییات بسیار خوبی در مجلس و دولت داشتیم.

چهاردولی گفت: امیدواریم خرید تضمینی کشمش به عنوان عمده ترین محصول تولیدی این شهرستان و کوتاه کردن دست واسطه ها و دلالان، همانند خرید تضمینی گندم محقق شود.

معاون مدیر کل دفتر امور روستا و شهری استانداری همدان نیز گفت: از یک هزار و 37 روستا در استان همدان، 565 دهیاری داریم که حدود 300 میلیارد ریال اعتبار به دهیاری ها اختصاص پیدا می کند و بر اساس جمعیت روستایی، بین دهیاران توزیع می شود.

'محمد پوینده' بر لزوم خودکفا شدن دهیاری ها تاکید و اظهار کرد: طبق امضای تفاهم نامه با وزارت تعاون، مقرر شد در روستاها تعاونی هایی فعال شود و از ظرفیت و توان بانوان، باغداران و سایر اقشار به کار گرفته شود و به هر تعاونی برای اجرای طرح های اشتغالزایی نیز وام کم بهره تعلق می گیرد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر نیز تاکید کرد: با توجه به تاکیدات مسوولان کشوری به جایگاه گندم، دهیاران و شوراهای اسلامی با تشویق کشاورزان در کشت گندم کوتاهی نکنند و از سرمایه درگردش برای کشت این محصول استفاده کنند.

'غلامحسین تقوی' اظهار گفت: با توجه به اینکه طرح ملی سرشماری کشاورزی در کشور در حال اجرا است، برای توسعه کشاورزی شهرستان، کشاورزان باید آمار واقعی و درست را به ماموران سرشماری ارایه دهند.

نخستین همایش روز روستا، روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسوولان این شهرستان، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در ملایر برگزار شد.

شهرستان ملایر با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در جنوب شرقی استان همدان واقع شده است.

دیدگاه شما