وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 8 شهريور 1393 ساعت 13:28   |   کد مطلب: 9229
نافع گزارش می‌دهد: نوعروس 17 ساله نهاوندی، نماد مظلومیت شهدای ترور
انقلاب اسلامی در فراز و نشیب عمر چندساله خود با حوادث ناگواری روبرو شد که یکی از آن‌ها ترور ناجوانمردانه بزرگان سیاسی و مذهبی و جوانان انقلابی است.

به گزارش نافع، 8 شهریور روزه مبارزه با تروریسم بهانه‌ای شد تا گذری کوتاه بر زندگی شهیده شاخص استان همدان در سال 93 داشته باشیم؛ شهیدی که در عین جوانی، روحتی استوار داشت و به تنهایی در برابر منافقان ایستاد.

شهیده منیره سیف، اول مهرماه 1338 در نهاوند چشم به جهان گشود و در نوجوانی به زمره دختران جوان انقلابی پیوست. منافقان که تحمل حضور او را در این گروه نداشتند با ارسال چند نامه، او را تهدید به ترور کرده و به او گفته بودند که «دست از حمایت امام و انقلاب بردار، وگرنه تو را ترور می‌کنیم»، اما این شهید بزرگوار توجهی به نامه‌های تهدیدآمیز آن‌ها نکرد و سرانجام به شهادت رسید.

مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان نهاوند که از نزدیک در جریان این واقعه بوده به خبرنگار ما گفت:

سال 59 که بسیج در نهاوند شکل گرفت به همراه چند نفر از خواهران در آن‌جا فعالیت حضور داشتم. شهیده سیف به ما مراجعه کرده و تقاضای عضویت داشت. به او گفتیم برای عضویت و صدور کارت نیاز به عکس دارد، اما هیچ عکسی نداشت و به همین دلیل عکسی با چفیه گرفته و برای ما آورد.

شهپر صالحی با بیان خاطرات خود از چگونگی شهادت منیره سیف افزود: پس از شهادت، خودم او را غسل دادم و شدت جراحات وی و خونریزی ناشی از آن به اندازه‌ای بود که چندبار مجبور به تکرار شستشو شدیم.

وی اظهارداشت: یک دستش نیز که برای پرتاب نارنجک به طرف منافقان مهاجم پیش رفته بود به دلیل انفجار نارنجک از آرنج کاملا قطع شده بود.

صالحی تصریح کرد: شهیده منیره سیف، فردی خوش‌اخلاق و مقید به نماز اول وقت بود و الگوی بزرگی برای دختران ما به شمار می‌آید.

حاج ابراهیم سیف که خود نیز از رزمندگان دفاع مقدس است درباره چگونگی شهادت دخترش گفت: منیره، دختر نوعروسم که تنها 17 سال سن داشت، عاشق ولایت و امام خمینی(ره) بود و برای پیروزی انقلاب و ورود حضرت امام به ایران در روزهای پیش از انقلاب، روزه و خیرات نذر کرده بود و با پیروزی انقلاب، جذب کارهای فرهنگی، تربیتی و قرآنی در بسیج شد.

وی افزود: منافقین کوردل او را به خاطر عقیده‌اش و حمایت از امام و انقلاب و در حالیکه من و برادرش همراه یکدیگر در جبهه غرب بودیم ترور کردند.

خواهر منیره سیف نیز گفت: این ترور در حالی رخ داد که خواهرم در چند روز آینده قرار بود به خانه بخت برود.

 وی افزود: پس از مدتی سربازان گمنام امام زمان(عج) و سپاه پاسداران یک تیم از منافقان تروریست را در همدان به دام انداختند که قاتل خواهرم نیز در بین آن‌ها بود. پدرم به خاطر رضای خدا وجوان بودن آن تروریست و بازگرداندن او به دامان انقلاب او را بخشید، اما دادستان به دلیل جرائم بالا او را محکوم به اعدام کرد.

برادر منیره سیف که خود نیز از رزمندگان دفاع مقدس است، گفت: منیره می‌تواند الگوی خوبی برای دختران امروز جامعه ما باشد.

وی افزود: منیه خواهرم تنها شهید شاخص استان نیست؛ بلکه نماد مظلومیت هزاران زن و دختر شهید در جهان اسلام است که به دست منافقان و تروریست‌های آمریکایی و صهیونیستی به شهادت رسیدند.

شهید منیره سیف از شهدای قربانی ترور در استان همدان است که 12 شهریور 1360 بر اثر پرتاب نارنجک به داخل حیاط منزلشان به شهادت رسید.

هنگامی که منافقان از حضور نداشتن مردی در منزل این شهید اطمینان پیدا می‌کنند به درب منزل آن‌ها می‌روند و پس از در زدن و باز شدن آن توسط این شهید، نارنجکی را به داخل حیاط پرت می‌کنند. شهید منیره سیف برای اینکه به دیگر اعضای خانواده که در منزل هستند؛ آسیبی نرسد با فداکاری خود را روی نارنجک انداخته و به فیض شهادت نائل می‌آید.

گزارش از سمیه مظاهری

نافع گزارش می‌دهد: نوعروس 17 ساله نهاوندی، نماد مظلومیت شهدای ترور

دیدگاه شما