وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 18 تير 1394 ساعت 16:08   |   کد مطلب: 15184
روز جهانی قدس انتخاب شد تا مسلمانان آزاده جهان یک روز را به یاد برادران گرفتار و دربند خود باشند و قدر آرامش و امنیت کشور خود را بدانند.

به گزارش نافع، سالهاست كه منطقه خاورمیانه با چند مشكل مهم و اساسی روبرو بوده و یكی از بحرانی ترین مناطق جهان به شمار می آید.
مهم ترین، بارزترین و اساسی ترین ریشه بحران خاورمیانه مسأله فلسطین و جنگ مداوم رژیم جعلی اسرائیل با مردم فلسطین و با برخی از كشورهای همجوار فلسطین اشغالی از جمله لبنان است.
 از سال 1948 تاكنون كه اسرائیل اعلام موجودیت كرده است، حملات بی وقفه این رژیم علیه ملت فلسطین ادامه داشته است، میلیون ها نفر از مردم فلسطین از سرزمین خود رانده و آواره شده اند و هزاران نفر از آنها به اسارت رژیم صهیونیستی درآمده اند و هزاران نفر دیگر هم به شهادت رسیده و ده ها هزار نفر نیز زخمی شده اند.
از این رو منطقه خاورمیانه به خاطر شرایطی كه رژیم اشغالگر قدس ایجاد كرده، به منطقه ای بحرانی و متشنج و ناآرام تبدیل شده است.
فلسطین تنها سرزمینی در دنیا است كه حقوق بشر در آن به صورت شبانه روزی از سوی رژیم اسرائیل نقض و ضایع می گردد ولی پرچم داران مدعی حقوق بشر همیشه در برابر این جنایات سكوت كرده اند. آنها به خصوص رژیم آمریكا هرروز اسرائیل را تشویق به جنایات بیشتر می كنند.
آیا مردم دنیا می توانند در برابر این ظلم آشكار به سكوت خود ادامه دهند؟ چرا آمریكا بایستی سالانه بیش از سه میلیارد دلار در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد تا اسرائیل آن را خرج كشتن و حمله به مردم فلسطین بنماید؟ چرا آمریكا به طور مرتب تسلیحات و تجهیزات كشتار فلسطینیان را در اختیار رژیم اسرائیل می گذارد؟ چرا اسرائیل تنها مركز عمده ی ذخیره و نگه داری سلاح های هسته ای در خاورمیانه است؟ اسرائیل با بمب های هسته ای خود، كدام ملت را می خواهد نابود كند؟ چرا فلسطینی ها باید همیشه در محاصره ی دائمی نظامیان اسرائیلی باشند و چرا آنان نباید راهی به دنیای آزاد داشته باشند؟ چرا اسرائیل باید اجازه یابد كه با كشیدن یك دیوار بزرگ و طویل بتونی، میلیون ها فلسطینی را در سرزمینشان به طور دسته جمعی زندانی كند؟
امام خمینی(ره)، بر اساس بینش اسلامی و تأسّی به قرآن مجید، راه را به همه ی آزاداندیشان و صلح خواهان جهان نشان داده است.
برای اولین بار از زمان اشغال فلسطین و به منظور وارد كردن قدرت عظیم مسلمانان و مستضعفان جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، بنیانگذار انقلاب اسلامی و پرچم دار نهضت جهانی اسلام، در 36 سال پیش، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس انتخاب کردند تا مسلمانان جهان و دولت های اسلامی طی مراسمی، همبستگی بین المللی خود را در حمایت از حقوق قانونی مردم فلسطین اعلام نمایند و با پیوستن به یكدیگر، دست این رژیم غاصب و پشتیبانان آن را از سر ملت فلسطین كوتاه نمایند.
با این اقدام امام راحل، مسأله فلسطین به عنوان مهمترین دغدغه جهان اسلام مطرح و راه حل آزادی قدس و نجات مردم فلسطین نیز مشخص شد اعلام روز جهانی قدس، مصیبت اشغال فلسطین را در رأس مسائل جهان اسلام معرفی كرد و از همه مسلمانان و مستضعفان جهان خواست تا با كمک یكدیگر به یاری خواهران و برادران خود در فلسطین بشتابند تا اسرائیل نتواند به اشغال سرزمین های فلسطینی ادامه دهد و ملت فلسطین را تضعیف نموده و از پای درآورد
انتهای پیام/ح
 

دیدگاه شما