وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 16 فروردين 1394 ساعت 13:07   |   کد مطلب: 13748
ضرورت توجه به مدیریت بحران در کبودراهنگ
شهرستان کبودراهنگ با دارا بودن نقاط جمعیتی متراکم روستایی، در طول سال های گذشته، بلای طبیعی سیل را در برخی نقاط شهری و روستایی تجربه کرده است و منطقه ای آسیب پذیر در برابر سیل است.

به گزارش نافع به نقل از کورنگ: با توجه به عدم مقاوم سازی و بهسازی در روستاها، نابودی مراتع شهرستان در اثر چرای بی رویه دام و فرسایش خاک و از سوی دیگر فقدان امکانات، تجهیزات و زیرساختهای لازم برای مقابله با انوع حوادث غیرمترقبه و از جمله زلزله و سیل، ضرورت توجه ویژه به مدیریت بحران در شهرستان، دو چندان است.
متاسفانه دشت کبودراهنگ بر اثر خشکسالی های پی درپی، سوء مدیریت ها و برداشت های بی رویه از منابع آب های زیرزمینی، در حال تبدیل شدن به بیابان است، و این مسئله زنگ خطری برای آینده شهرستان است.
حوادث غیر مترقبه از قبیل سیل، زلزله، طوفان، خشکسالی ها، بیابان زایی و آتش سوزی ها علاوه بر اینکه باعث ایجاد خلل در زندگی مردم می شود، روند تحقق برنامه های توسعه و برنامه ریزی را دچار مشکل می کند.
بنابراین ضروری است مسئولین دستگاهها و سازمانهای شهرستان، همچنین شهرداران و دهیاری ها و اعضای شوراهای اسلامی برای پیشگیری از گسترش دامنه این نوع حوادث، ضمن درک صحيح و کامل از این مسئله، تمهیداتی برای آن بیندیشد.
هر چند شدت برخی از این حوادث، مانند زلزله و سیلهای مخرب تا جایی است که خارج از کنترل می باشد اما بهره گیری از عقل و دانش و مدیریت خوب بحران می تواند، باعث کاهش خسارتهای احتمالی شود.
اجرای برنامه های آموزشی و طرحهای حمایتی از مردم روستاها و شهرها، توسط دولت می تواند باعث ارتقاء دانش و توانمندسازی مردم در برابر این نوع حوادث باشد.
انتهای پیام/ ب

دیدگاه شما