وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 21 اسفند 1393 ساعت 17:26   |   کد مطلب: 13458
ايجاد فرصت های شغلی در روستاها گامی مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی
در راستای منویات مقام معظم رهبری در رابطه با تحقق اقتصاد مقاومتی ايجاد فرصت های شغلی در روستاها از اهميت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش نافع به نقل از کورنگ: این امر می تواند بيكاری و مهاجرت روستائيان به شهرها را کاهش داده و شرايط زندگی در روستاها را بهبود بخشد.

در سطح روستاها به عنوان بخش بزرگی از نظام اجتماعی و جمعیتی کشور عوامل و منابع ارزشمندی از جمله عوامل انسانی و منابع طبیعی و اقتصادی وجود دارد که در پیشرفت جامعه نقش مهمی ایفا می کند و بسیاری از دستاوردهای روستاییان اهرم قابل اتکایی در پشتیبانی از نظام اقتصادی کشور تلقی می شود.
فرصت‌های اشتغال در بخش کشاورزی و دامداری با تغییر ماهیت از سنتی به مدرن و نیز زمینه های جدید شغلی در بخش های صنعتی وخدماتی در سطح روستاها وجود دارد که نیازمند ساماندهی تشکیلاتی، تسهیلاتی و تقویت ساختارهای موجود می باشد.
امروز توجه به روستا تنها به کشاورزی و دامداری محدود نمی شود روستاها محیط مناسبی برای رشد بخش‌های غیرکشاورزی و فعالیت شرکت‌های تولیدی و خدماتی است مشروط به آنکه رقابت‌پذیر بوده و متکی بر منابع باشد.
شرکت‌هایی که بر یادگیری، تولید و رقابت تاکید می‌کنند، می تواند این خلا را پر کنند. این موضوع در واقع نوعی حرکت از کسب ‌وکارهای مبتنی بر منابع طبیعی به سمت کسب ‌وکارهای مبتنی بر دانش است.
در بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان سیاست توسعه کارآفرینی اجرا می شود و این امر با ایجاد شرکتهای کوچک کارآفرین تحقق خواهد یافت.
این امر تاثیر بسیاری در رشد اقتصادی روستاها و کاهش پدیده مهاجرت به شهرها خواهد داشت. اما آنچه که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد این است که با افزایش سطح سواد ، دانش و مهارت‌های علمی و عملی،گرایش به اشتغال در بخش های سنتی اقتصاد کمتر شده و میل و رغبت برای اشتغال در بخش های مدرن و خدماتی بیشتر خواهد شد.
روستاهای شهرستان کبودراهنگ، مملو از فرصتهای جدید و کشف نشده ای است که کشف و بهره برداری به موقع از این فرصت‌ها و ایجاد کسب و کارهای جدید و رقابت پذیر می تواند مزایای اقتصادی چشمگیری برای روستائیان به همراه داشته باشد.
انتهای پیام/ ب

دیدگاه شما