وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 29 ارديبهشت 1393 ساعت 03:51   |   کد مطلب: 7333
پيشرفت 95 درصدي شاهراه ارتباطی غرب کشور
مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان گفت:زیر سازی راه آهن تهران – همدان 95 درصد پیشرفت دارد، و این طرح در قالب کریدور شرق به غرب تعریف شده و جزیی از راه‌آهن سراسری کشور است.

به گزارش نافع، سقندلی افزود:شاهراه ارتباطی غرب کشور در 418 کیلومتر طراحی شده ، که از این میزان 268 کیلومتر در مسیر تهران – همدان است که در 5 قطعه اجرا می شود.

وی پیش بینی کرد با تزریق 200 میلیارد تومان ، این خط ریلی نیمه نخست 1393 به بهره برداری برسد.
تاکنون روسازی 128 کیلومتر این مسیر به پایان رسیده و 50 کیلومتر ریل گذاری شده است.
روسازی راه آهن تهران – همدان – سنندج ، 8 مرداد 1391 آغاز شد.
روزانه 800 متر تا 1 کیلومتر از این مسیر ریل گذاری می شود که در صورت واردات ریل مورد نیاز ، این میزان به 2 کیلومتر افزایش می یابد.
مجلس شورای اسلامی ، طرح خط ریلی تهران – همدان – سنندج را در سال 1384 تصویب کرد و عملیات اجرایی این طرح از سال 1385 آغاز شد.
این طرح در قالب کریدور شرق به غرب تعریف شده و جزیی از راه‌آهن سراسری کشور است.
شاهراه ارتباطی غرب کشور در 418 کیلومتر طراحی شده ، که از این میزان 268 کیلومتر در مسیر تهران – همدان است که در 5 قطعه اجرا می شود.
همچنین مسیر همدان – سنندج در سه قطعه در حال اجرا است که قطعه نخست آن به طول 65 کیلومتر ، مشترک در حوزه همدان - سنندج قرار دارد که 61 کیلومتر آن به اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان واگذار شده است.
راه آهن تهران – همدان – سنندج در مجموع 18 ایستگاه دارد که یازده ایستگاه آن دارای حداقل شعاع قوس ‌هزار و 500 متر و 160 متر طول پل و 150 کیلومتر دیگر آن ( مسیر همدان – سنندج ) با هفت ایستگاه با هزار متر طول پل‌ و حداقل شعاع قوس ‌هزار و 250 متر است.
این مسیر از ایستگاه اسلامشهر منشعب و پس از گذر از پرندک به ساوه و همدان و در نهایت به قروه و سنندج منتهی می شود
ایستگاه تشکیلاتی خط ریلی تهران - همدان – سنندج در منطقه رباط شورین قرار دارد و مسیر تهران – همدان را با 160 کیلومتر بر ساعت ، حداکثر در 2 ساعت طی می کند.
مصرف سوخت راه آهن یک هفتم انتقال جاده ای است و بر مبنای بررسی انجام شده ، راه آهن در سال گذشته 3 هزار و 140 میلیارد تومان صرفه جویی ایجاد کرده است اما کل پولی که دولت از همه روشها به این بخش داده ، هزار میلیارد تومان بیشتر نبوده است.
با توجه به مصرف یک هفتمی سوخت در راه آهن ، اگر قیمت سوخت واقعی باشد ،‌ مزیت اقتصادی انتقال ریلی معلوم و با رقابت با حمل و نقل جاده ای به سودآوری می رسید.

منبع:ایسنا

دیدگاه شما