به گزارش نافع وبلاگ گلی از گلهای بهشت نوشت :
ازدواج با زنان زیر حرام ابدی است!
1. محارم نسبی (مثل خاله و عمه و مادر و خواهر و...!)
2. محارم رضاعی (که شرایط و نکاتش در جای خود ذکر شده)
3. اگر مردی بالغ، با پسری نابالغ لواط کند (معاذا بالله)
1. مادر آن پسر (و هر چه بالا رود)
2. دختر(های) آن پسر (هر چه پایین رود)
3. خواهر (های آن پسر)
بر او حرام می شوند.
نکته1:در این مورد (خانمهایی که محارم پسر هستند) فرقی بین نسبی و رضاعی نیست!
نکته2:بنابراحتیاط واجب، حتی اگر آن پسر بالغ باشد یا لواط کننده نابالغ، باز هم حرمت ابدی ایجاد میشود.)
3. اگر مردی با پدر، برادر، پسر همسرش لواط کرد بنابراحتیاط بر آن همسر حرام ابدی میشود.
4. زن شوهر داری که با او زنا کند.
توضیح: اگر یک زنشوهردار با مردی زنا کند، بنابراحتیاط واجب، آن زن بر آن مرد حرام ابدی میشود و حتی اگر شوهرش بمیرد یا طلاقش دهد و...، باز هم نمیتواند با او ازدواج کند.
نکته: در این مساله فرقی نیست که آن زن در عقد دائم شوهرش بوده یا موقت، مسلمان بوده یا نامسلمان،باکره بوده یا غیرباکره،ناآگاه بوده یا حکم این مساله را میدانسته و فرقی نیست که زانی، میدانسته آن زن شوهر دارد یا نمیدانسته.
5. ازدواج با زنی که در عدّه است حرام است.
اگر با زنی که در عدّه (عقددائم/عقدموقت/وطئبهشبهه/وفات/بائن/رجعی/...) از مردی دیگر است، عقد (موقت/دائم) کرد؛
فرض1: اگر یکی از آن دو (زن یا مرد)، میدانسته که { ازدواج در عدّه حرام است و میدانسته که زن در عدّه است } بر او حرام ابد میشود (ولو هیچ کاری با هم نکرده باشند)
فرض2: اما اگر هر دو جاهل بودهاند و نمیدانستهاند که آن زن در عدّه است و باید مدت معلوم عدّه را ازدواج نکند
اگر بعد از ازدواج ِ این دو جاهل! دخولی (ولو از دبر) صورت گرفته باشد، بر همدیگر حرام ابدی میشوند.
در غیر اینصورت، عقد اخیر باطل بوده و پس از پایان مدت زمان عدّه میتوانند با هم ازدواج کنند.
منبع : جلد سوم منهاج آیةالله سیدعلیسیستانی
توجه: در مورد مسائل فوق الذکر مراجع عظام تقلید غالبا متفق القولند.
دیدگاه شما