وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 5 آبان 1392 ساعت 07:40   |   کد مطلب: 3148
در شورای هماهنگی ترافیک شهرستان همدان مطرح شد:
بررسی اجرای تقاطع غیرهمسطح در میدان بعثت همدان
بررسی اجرای تقاطع غیرهمسطح در میدان بعثت همدان
در شورای هماهنگی ترافیک شهرستان همدان با حضور فرماندار و شهردار همدان اجرای تقاطع غیرهمسطح در چهارراه سعیدیه و میدان بعثت و همچنین اثر احداث تقاطع‌های غیرهمسطح تختی و خواجه رشید بر ترافیک میدان آرامگاه بوعلی مطرح و مورد بررسی‌های کارشناسی قرار گرفت.

 به گزارش نافع، در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت «مهندسین مشاور رهیافت اندیشه فردا» به بیان توضیحاتی در خصوص طرح مطالعه ترافیکی و اولویت بندی غیرهمسطح سازی دو تقاطع بعثت و سعیدیه پرداخت و گفت: پس از بررسی موضوع از جوانب مختلف و انجام مطالعات لازم در نهایت از بین 4 سناریو، سناریوی احداث تقاطع غیرهمسطح در میدان بعثت با حفظ میدان و مسدود کردن چهارراه سعیدیه به عنوان سناریوی برتر پذیرفته شد.

مهدی حسن‌زاده با بیان اینکه پارامترهای ترافیکی یکی از ابزارهای تصمیم گیری در این خصوص است، گفت: اثربخشی در روانی یا کاهش ترافیک، زمان و هزینه اجرا، تطابق با طرح تفصیلی شهر و افزایش ایمنی ترافیک از معیارهای ارزیابی بوده اند.
وی با بیان اینکه آمار جمع آوری شده در این طرح در فصل گردشگری و ساعات اوج ترافیک گرفته شده است، گفت: در این طرح بیشترین ظرفیتی که این دو تقاطع در ساعات اشباع از خود عبور داده اند مورد بررسی قرار گرفته است.
در ادامه این جلسه طرح «مطالعه ساماندهی میدان آرامگاه بوعلی و اثرسنجی احداث تقاطع‌های غیر همسطح تختی و خواجه رشید بر روی آن» توسط هومن آل نوری، مدیر این پروژه در جلسه مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت.
آل نوری با بیان اینکه این مطالعه می‌توانست پیش از اجرای تقاطع‌ها انجام شود که مشکلات پیش رو کاهش می‌یافت، گفت: با بازدیدهای میدانی انجام شده و استفاده از تعدادی آمارگیر مشکلات موجود در این قسمت شناسایی و سناریوهای مختلفی برای رفع مشکل پیشنهاد شده است.
وی با اشاره به مشکلات مختلف شناسایی شده در میدان آرامگاه بوعلی و خیابان‌های اطراف آن گفت: پس از بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدیم که باید خیابان پاستور به سمت تقاطع پاستور و خیابان بین النهرین به سمت میدان آرامگاه بوعلی یک طرفه شود تا کمی از بار ترافیکی این میدان کاسته شود.
فرماندار همدان نیز با بیان اینکه انجام کار کارشناسی به این وسعت در اجرای پروژه‌های همدان سابقه نداشته است و این را باید به فال نیک گرفت، گفت: در اجرای طرح‌های کاهش ترافیکی باید به طرح‌های بالا دستی و تفضیلی همدان نیز توجه شود.
حسن قهرمانی مطلق با اشاره به افزایش تصادفات تقاطع‌های غیرهمسطح شهر اظهار داشت: در بحث احداث روگذر‌ها و زیرگذرها باید توجه بیشتری به ایمنی عبور و مرور عابرین پیاده شود تا این تصادفات کاهش پیدا کند.
قهرمانی مطلق در ادامه با اشاره به سناریوهای مطرح شده برای کاهش بار ترافیکی میدان بعثت و چهار راه سعیدیه گفت: در بررسی طرح‌ها توسط مشاورین باید زمان و هزینه هم در نظر گرفته شود اما صرفاً به دلیل هزینه و زمان اجرای بالا، طرحی کنار گذاشته نشود، چرا که ممکن است برای مقطعی به شهرداری فشار بیاید اما در عوض سالیان دراز از این پروژه استفاده می‌شود.
فرماندار همدان افزود: در خصوص رفع مشکلات ترافیکی در میدان آرامگاه بوعلی مسأله‌ای که قطعی است لزوم یکطرفه شدن خیابان پاستور است.
وی ادامه داد: حل مشکل ترافیکی خیابان کرمانشاه نیز نیاز به طرح مطالعاتی و بررسی کارشناسانه دارد.
فرماندار شهرستان همدان گفت: همچنین در نقاطی از شهر به ویژه در تقاطع‌های غیر همسطح تابلوهای راهنمای شهری باید افزایش یابند.
وی از حذف موقتی و آزمایشی چراغ راهنمایی تقاطع خواجه رشید با همکاری شورای اسلامی شهر برای روان شدن بیشتر ترافیک در شهر خبر داد.
شهردار همدان نیز در این جلسه با اشاره به اجرای طرح تقاطع غیرهمسطح در رفع مشکلات ترافیکی میدان بعثت و چهارراه سعیدیه گفت: توجه به زیبایی شهر و فضای گردشگری در راستای اجرای پروژه‌ها و طرح‌های روان سازی ترافیک امری ضروری است.
امیررضا یوسفیان همچنین از اجرای طرح ب.آر.تی در همدان خبر داد و افزود: به طور حتم هر طرحی که ارائه می‌شود خالی از اشکال نیست و تجربه کلان شهرها نشان می‌دهد که طرح‌ها پس از عملیاتی شدن ایرادات خود را بروز می‌دهند.
یوسفیان اظهار داشت: برای مطالعه مشکل ترافیکی میدان آرامگاه بوعلی از مشاوری استفاده کرده ایم که ناظر بر طرح جامع ترافیک همدان نیز هست و این یک فرصت بزرگ برای همدان است.
موسی رسولی، معاون فنی شهرداری همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه خیلی از مشکلات ترافیکی موجود در شهر به رفتارهای ترافیکی شهروندان برمی گردد، اظهار داشت: مشکلات ترافیکی شهر به صورت آرمانی و آکادمیک قابل حل نیست بلکه راه حل این موضوع این است که واقعیت‌های موجود را ببینیم و به شهروندان آموزش دهیم که رفتارهای ترافیکی خود را اصلاح کنند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه گفت: یکی از ملاک‌های انتخاب شهردار توسط اعضای شورای شهر جسارت بوده است که شهردار جدید همدان این ویژگی را دارد.
کامران گردان افزود: در شورای ترافیک بیش از 17 سازمان عضو هستند اما شهروندان حل مشکلات حوزه ترافیک را از شهرداری و شورای شهر و راهنمایی رانندگی می‌خواهند در حالی که مابقی اعضا نیز باید در این زمینه مشارکت فعال داشته باشند.

دیدگاه شما