وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 11 آبان 1394 ساعت 11:51   |   کد مطلب: 17017
مدرسه علمیه الزهرا(س) همدان با برپایی دوره پاره وقت امکان حضور و تحصیل علاقمندان و عاشقان مکتب امام جعفر صادق(ع) را فراهم نموده که این امر یک فرصت ویژه برای کسب علوم و معارف دین مبین اسلام است.

به گزارش نافع، کسب علوم و معارف دین و آراسته بودن به ارزش های اخلاقی برای رسیدن به کمال امری مقدس است و حوزه های علمیه یکی از مناسب ترین بسترهای کمال جویی برای خواهرانی است که هم تشنه معارف ناب قرآن و عترت اندو هم شوق خدمت به اسلام و مکتب و هم نوعان را دارند.

زنان و دختران و همچنین مادرانی که می خواهند وجودی مفید و موثر و فکری الهی و پاک داشته باشند و در حریم ارزش های متعالی، مبلغی کارآمد ، مشاوری امین و مربی هدف شناس و تاثیر گذار باشند می توانند با تحصیل در حوزه های علمیه و فراگیری علوم اسلامی و معارف قرانی، از سرچشمه ایمان سیراب شده و همچنین به رویاندن جوانه های مستعد این مرز و بوم کمک کنند.

یکی از دوره های تحصیلی که به تازگی به دوره های آموزشی حوزه علمیه اضافه شده، دوره حضوری پاره وقت است که علاقمندان بسیاری را به خود جذب کرده است.

مددی، یکی از طلاب مدرسه الزهرا (س) همدان در این خصوص گفت: علی رغم داشتن علاقه بسیار برای تحصیل در حوزه علمیه  و از سوی دیگر شرایط شغلی ، این فرصت ایجاد نمی شد که از دروس ح,زوی استفاده کنم، اما با برگزاری دوره حضوری پاره وقت، امکان بهره گیری از این امر برایم میسر شد که از این جهت خدای متعال را شاکر هستم.

زارعی دیگر طلبه این مدرسه نیزضمن قدردانی از حسن تدبیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در خصوص ایجاد و راه اندازی دوره پاره وقت گفت: این دوره امکان تحصیل و کسب علوم دینی برای همه خواهران با هر شرایط سنی و شغلی را فراهم کرده است.

وی افزود: برای دختران و همچنین زنان جامعه اسلامی که می خواهند مادران خوب و شایسته ای برای امت اسلامی باشند و همچنین فرزندان سالم و خانواده ای مومن را تربیت کنند ،نیاز به کسب و فراگیری علوم اسلام ناب ضروری است که ایجاد دوره پاره وقت در حوزه علمیه اقدام  بسیار مهمی به شمار می آید.

زمانی ،طلبه دیگر مدرسه الزهرا(س) نیز اظهار داشت: به نظر می رسد دوره پاره وقت موجب رونقی دیگر در حوزه های علمیه و همچنین شور و جنب و جوشی عظیم در بین مشتاقان و علاقمندان شده است.

وی افزود: امیدواریم با پیگیری مسئولان پذیرش طلبه در این دوره همچنان تداوم داشته باشد.

در ادامه مدیر مدرسه الزهرا(س) همدان در تشریح دوره پاره وقت و مزایای آن اظهار داشت:برنامه درسی این دوره برای دارندگان مدرک دیپلم به بالاتر 190 واحد درسی و برای دارندگان مدرک سیکل 266 واحد درسی است و دانش آموختگان این دوره از تمامی مزایای علمی و استخدامی دوره حضوری تمام وقت برخوردارند.

اکرم عظیمی دوستی افزود:با توجه به این که جمع زیادی از مشتاقان تحصیل در حوزه های علمیه خواهران به دلیل برخی اشتغالات و مسئولیت های فردی و اجتماعی، امکان حضور تمام وقت در برنامه های دوره حضوری را ندارند ، دوره پاره وقت طراحی شده است تا بتوانند از تحصیلات حوزوی در بازه زمانی طولانی تر و متناسب با شرایط زندگی بهره مند شوند.

وی تصریح کرد:حداقل سنوات تحصیلی دوره پاره وقت 12 نیم سال و حداکثر 18 نیم سال است که این دوره در نوبت عصر مدارس علمیه تشکیل می شود.

مدیر مدرسه الزهرا(س) همدان در ادامه گفت: این دوره در همدان به مدت 3 سال است که طلبه پذیرش می کند و امیدواریم با حمایت های مرکز و مراجع عظام ، پذیرش طلبه در این دوره همچنان ادامه یابد.

عظیمی افزود: چون پذیرش طلبه در این دوره ، حجم کار و فعالیت در مدرسه بالا می برد اما با توجه به علاقه و استقبال خواهران ، مدرسه الزهرا(س) همدان جزء 4 الی 5 مدرسه در کشور است که حاضر به این امر مقدس شده است.

اکنون بنابر گفته های طلاب و مدیر مدرسه الزهرا(س) به نظر میرسد برگزاری این چنین دوره هایی برای مجهز شدن خواهران به علوم  و معارف دینی امر بسیار مهمی است.به خصوص در عرصه ای که دشمن از همه ابزار خود برای جنگ آشکار با دین مبین اسلام و به انحطاط کشیدن جوانان پاک این مرز و بوم استفاده می کند.

دختران ما که روزی تحت عنوان زیبای مادر مسئول تربیت نسل جوان  را عهده دار می شوند باید چنان در مسائل دینی و اعتقادی مسلح باشند که بتوانند پاسخگوی سوالات فرزند خود باشند و یا با آگاهی بخشیدن به جوانان خود در مقابل شبهه افکنی و شیطنت های دشمن آنان را بیمه کنند.

لذا کمک مسئولان و حوزویان برای حضور مادران در مدارس علمیه و فراگیری علوم دینی با برگزاری و بنا نهادن دوره هایی چون دوره پاره وقت می تواند در شکل گیری جامعه ای آگاه و بصیر در همه عرصه ها موثر واقع شود.به امید داشتن جامعه ای بیدار و بصیر و منتظر.ان شاءالله

اعظم مرادی صالح

پایان پیام/م.ت

دیدگاه شما