وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 10 آبان 1394 ساعت 08:55   |   کد مطلب: 16987
رئیس شورای عالی فرهنگی شورای شهر همدان:
مسجد محوری باید سرلوحه کارهای فرهنگی قرار گیرد
رئیس شورای عالی فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان گفت: مسجد محوری باید سرلوحه کارهای فرهنگی قرار گیرد چرا که بدون توجه به این مقوله فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نمود پیدا نمی کنند.

به گزارش نافع، سید احمد حسنی حلم در دیدار اعضای شورای شهر همدان با مدیر کل اوقاف استان افزود: در مسائل فرهنگی و اجتماعی، موازی کاری های زیادی صورت می گیرد که با تشکیل شورا تصمیم بر این گرفته شد تا از این موازی و دوباره کاریها پرهیز شده و کارها همسو و در یک راستا پیش برود تا نتایج بهتری حاصل شود.

وی اضافه کرد: باید بتوان با همکاری و تشریک مساعی متولیان فرهنگی شهر مسایل و امور فرهنگی را ساماندهی کرده و بابرنامه ریزی مناسب در یک سو حرکت کرد.

حسنی حلم با اشاره به اینکه تاکنون سه جلسه شورای عالی فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با حضور مدیران و مسولین دستگاهها و نهادهای مربوطه برگزار شده است اظهار کرد: مسجد محوری از مهمترین مباحث این شورا بوده که طی این جلسات مطرح شده است.

وی با اشاره به حضور موثر اداره اوقاف و امور خیریه در اقدامات فرهنگی اظهار کرد : می توان با مساعدت و تعامل این اداره فعالیت های بیشتری در حوزه مسجد محوری انجام داد و این امر با همکاری هیات امنای مساجد محقق می شود.

حسنی حلم اضافه کرد: با متمرکز کردن فعالیت های فرهنگی و مدیریت مناسب می توان از موازی کاری و هزینه های متفرقه جلوگیری کرد چرا که با این امر نتایج بهتر و مطلوبتری حاصل می شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز گفت: با تقویت تعامل و هم افزایی بیشتر بین دستگاههای اجرایی و نهادهای مرتبط با حوزه فرهنگی و اجتماعی می توان از ظرفیت های مشترکی این نهادها در پیشبرد اهداف فرهنگی بهره گرفت.

علی رضایی با اشاره به ظرفیت های مدیریت شهری در آموزشهای شهروندی افزود : می توان از این ظرفیت ها در عمق بخشی به اهمیت جایگاه وقف استفاده کرده و با رویکرد بهتری در این زمینه وارد شد.

وی با بیان اینکه لازم است تعامل بین دستگاههای فرهنگی را در استان تقویت کرد یادآور شد : شورای عالی فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با هدف تقویت و استفاده از ظرفیت محلات در این حوزه تشکیل شده است که برای ادامه روند و رسیدن به هدف نیازمند تعامل و همکاری دستگاههای اجرایی مربوطه است.

رضایی تعامل و همکاری دستگاهها و نهادهای فرهنگی را موجب ارتقای استان در حوزه فرهنگی دانست.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز با اشاره به اهمیت حوزه فرهنگ اظهار کرد : داشتن نگاه فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان به مسایل قابل تحسین است چرا که حوزه فرهنگ از مهمترین دغدغه های این نهاد است.

حجت الاسلام محمد کاروند با بیان اینکه نهادینه شدن فرهنگ وقف نیازمند تبلیغات مناسب است، افزود : در صورتی که بتوان در زمینه ترویج فرهنگ وقف به خوبی اطلاع رسانی کرد بسیاری از سوالات شهروندان در زمینه وقف پاسخ داده می شود.

وی از بروز رسانی فعالیت های اداره اوقاف و امور خیریه خبر داد و افزود: در این زمینه تمامی اتفاقات امورمالی اوقاف از طریق سامانه بروز شده و هر هزینه ای از محل نذورات مردم از طریق سامانه قابل پیگیری است.

کاروند از برنامه محور بودن اقدامات اداره اوقاف خبر داد و گفت: فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی اگر با محوریت مساجد صورت پذیرد در ارتقای فرهنگی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی اظهار کرد: امور و فعالیتهای فرهنگی نیازمند همکاری و تعامل دستگاههای مرتبط است چرا که یک نهاد یا سازمان به تنهایی نمی تواند موفق عمل کند.

پایان پیام/م.د

دیدگاه شما