وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 28 مهر 1394 ساعت 14:06   |   کد مطلب: 16810
رئيس كميسيون معماری، شهرسازي و فنی عمرانی شوراي اسلامي شهر همدان گفت:در راستای ساخت مساکن ارزان قیمت و تامین مسکن برای حافظان مرزهای جمهوری اسلامی ایران طرح تفکیکی 36 هکتاری تیپ سه زرهی پادگان شهید قهرمان در این کمیسیون مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش نافع، ابراهیم مولوی در جلسه كميسيون معماری، شهرسازي و فنی عمرانی شورا با بیان این مطلب افزود: اعضای شورا و شهرداری همدان در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری و سیاستهای دولت تدبیر و امید  و  در جهت خانه دار شدن حافظان امنیت و آسایش جامعه گام بر میدارند.

مولوی با اشاره به پیشنهاد تیپ سه زرهی شهید قهرمان مبنی بر اجرای طرح تفکیکی 36 هکتاری برای احداث مساکن ارزان قیمت برای جامعه هدف خود اظهار کرد : طرح پیشنهادی شامل 571 قطعه در مساحت حدود 126 هزار و 812 مترمربع است.

وی اضافه کرد:  کاربریهای موردنظر برای اجرای طرح پیشنهادی تیپ سه زرهی شهید قهرمان شامل کاربریهای مسکونی ، مختلط ، تجاری ، آموزشی ، مذهی و فرهنگی ، فضای سبز ، تاسیسات ورزشی ، اداری و انتظامی ، پارکینگ ، حریم رودخانه و مسیل فضای سبز و معابر طراحی شده است که با احیاء و بازگشایی معبر 45 متری حد فاصل شهرک الوند و کوی منوچهری می توان قستی از ترافیک جاده کرمانشاه را به این معبر به عنوان محور جایگزین منتقل کرد.

رییس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان ضمن اعلام موافقت اعضای کمیسیون جهت کلیات طرح تفکیکی 36 هکتاری پیشنهادی تیپ سه زرهی شهید قهرمان افزود : مقرر شد در جلسه ای با حضور مهندسین مشاور شایستگان طرح ، امیر فرماندهی تیپ و مسوولین مهندسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ، شهردار ، کارشناسان مربوطه توافقنامه ای تنظیم و در صحن شورا مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

مولوی افزود: این طرح تفکیکی می تواند باعث رونق بخش مسکن در شهر همدان شده و برآیند تاثیر آن ارزان شدن قسمتی از املاک شهر و رونق اقتصادی خواهد بود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه اظهار کرد : اجرای طرح پیشنهادی تفکیکی 36 هکتاری می تواند زمینه خوبی برای شهرک سازی و ساماندهی حاشیه شهر موثر باشد.

حمیدرضا طبی مسرور با بیان اینکه انجام تفکیکی 36 هکتاری یکی از بزرگترین تفکیکی های دور چهارم شورای اسلامی شهر همدان خواهد بود اضافه کرد : لازم است در اجرای این طرح هماهنگی هایی با شرکت های خدمات رسان از جمله آبفا، برق، مخابرات و... نیز صورت پذیرد.

پایان پیام/م.د

 

 

--

دیدگاه شما