وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 12 مهر 1394 ساعت 06:39   |   کد مطلب: 16585
هفدهمین جشن بزرگ غدیر همزمان با فرارسیدن عید پرشکوه غدیرخم و براساس سنت هرساله به مدت 3 شب در شهر مریانج برگزار شد.

به گزارش نافع، این جشن از شامگاه پنجشنبه 9 مهر تا شب گذشته با حضور قاریان و مداحان برجسته کشور از طرف هیئت محبان الزهرا(س) بسیجیان شهر مریانج در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

در این آیین معنوی، حمیدرضا احمدی وفا و سعید طوسی به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخته و با صوت زیبای خود معنویت جلسه را دو چندان کردند.
حسن خانچی، برگزیده مسابقات ابتهال که تاکنون بیش از 80 قطعه فاخر ابتهال، ادعیه و مرثیه از دیگر میهمانان این برنامه بود.
همچنین گروه بین المللی تواشیح "شمس" به اجرای برنامه پرداخت و در خاتمه با اجرای قطعه زیبای "کجایید ای شهیدان خدایی"، این کار را به شهدا به ویژه شهدای دفاع مقدس و فاجعه جانگداز منا تقدیم کرد.
 حجت الاسلام والمسلمین رنجبران، کارشناس برنامه تلویزیونی "سمت خدا" نیز در این جشن گفت: رژیم آل سعود با تشنه و گرسنه گذاشتن حاجیان، روی بنی امیه را سفید کردند.
وی ادامه داد: آن ها میهمانان حرم امن الهی را که همه مسلمان بودند در ماه حرام که حتی اعراب جاهلیت نیز حرمت آن را نگه می داشتند؛ قربانی کردند.
حجت الاسلام رنجبران با اشاره به مناقب امیرالمؤمنین(ع) نیز تصریح کرد: وجود مبارک آن حضرت مانند آینه ای زلال است که با نگریستن در آن می توان حق را از باطل تشخیص داده و مسیر درست را پیمود.
در سومین شب از این آیین نیز مراسم قرعه کشی مسابقه بزرگ غدیر برگزار شده و به 30 نفر از برگزیدگان به قید قرعه، کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا شد.
لازم به ذکر است؛ مردم شهر مریانج از دیرباز به ولایت‌مداری، شهره منطقه بوده‌اند و زیباترین و پرشکوهترین جشن ولایت در غرب کشور را بدون استفاده از کمک‌های دولتی هر سال برگزار می‌کنند.
پایان پیام/م.ت

دیدگاه شما