وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 2 شهريور 1394 ساعت 09:00   |   کد مطلب: 16030
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: طرح انتقال پساب تصفیه خانه همدان به نیروگاه شهید مفتح همزمان با سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان همدان افتتاح می شود.

به گزارش نافع، مرتضی عزالدین در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه این طرح از سال 92 با تلاش استاندار و تاکید وزیر نیرو آغاز شده است افزود: آغاز این پروژه در تیر ماه سال گذشته کلید خورد و اکنون این طرح آماده بهره برداری است.
وی با اشاره به اینکه خط لوله انتقال پساب تصفیه خانه همدان به نیروگاه 43 کیلومتر با لوله گذاری به قطر 900 میلی متر و صرف هزینه 700 میلیارد ریالی به پایان رسیده است اظهار کرد: یکی از سخت ترین مراحل کار تملک اراضی بود که خوشبختانه توانستیم در موعد مقرر آن را به پایان برسانیم.
وی تصریح کرد: با اجرای این پروژه افزون بر 15 میلیون متر مکعب از پساب تصفیه خانه شهر همدان به نیروگاه شهید مفتح انتقال پیدا خواهد کرد.
وی هدف از اجرای این طرح را بهره گیری از پساب تصفیه شده خروجی از تصفیه خانه همدان برای تامین نیازهای نیروگاه شهید مفتح دانست و گفت: انجام این طرح علاوه بر افزایش ظرفیت تولید برق سالانه نیروگاه، مانع برداشت غیر اصولی آب از منابع زیرزمینی برای تامین نیاز آبی نیروگاه شهید مفتح است.
وی از کلنگ‎ زنی تصفیه‎خانه فاضلاب ملایر در سفر رئیس جمهوری به همدان خبر داد و گفت: درخواست هفت هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‎های حوزه آب استان در این سفر به هیات دولت ارائه می‎شود.
وی بیان کرد: دو پروژه آبرسانی از سد تالوار به همدان و سد گرین از مهمترین پروژه‎هایی هستند که در این سفر مطرح شده و درخواست می‏‎شود تا اعتبارات لازم را برای اتمام تخصیص دهند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای همدان گفت: همچنین برخی پروژه‎های دیگر همچون سد کلان، سرابی، شنجور، نعمت آباد نیز در این سفر مطرح می‎شوند تا بتوان تخصیص 100 درصد اعتبار امسال این پروژه‎ها را در جلسه هیات دولت در همدان تصویب کرد.
وی بیان کرد: اگر اعتبار این پروژه‎ها در سال 94 به صورت کامل تخصیص پیدا کند و بخشی از اعتبار در سال آینده پرداخت شود می‎توان این وعده را داد که این چهار پروژه سال آینده به بهره‎برداری می‏‎رسد.
عزالدین با اعلام اینکه درخواست تامین اعتبار برای پروژه‎های آبرسانی شهر تویسرکان و ملایر نیز در این سفر به هیات دولت ارائه می ‏شود، عنوان کرد: اعتبارات خواسته شده بیشتر برای تکمیل پروژه‎های در حال ساخت بوده است و به دنبال جذب اعتبار برای آغاز پروژه جدید نیستیم.
هیات دولت سوم شهریور ماه به استان همدان سفر می کند.
پایان پیام/م

دیدگاه شما