وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 21 مرداد 1394 ساعت 12:05   |   کد مطلب: 15770
کارآفرینی در مکتب جعفری اهمیت بسیار دارد/ امام صادق(ع) می خواست شیعیان ثروتنمد باشند
یکی از مهمترین انتظارات حضرت امام صادق(ع) از شیعیان، ورود به کارهای اقتصادی بوده و مردم را از تنبلی و راکد گذاشتن سرمایه نهی می‌کنند.

به گزارش نافع، سخنران برجسته کشور با بیان این مطلب در مراسم سوگواری شهادت پیشوای ششم شیعیان در مسجد جامع شهر مریانج گفت: آن حضرت می خواستند که شیعیان، ثروتنمد باشند تا بتوانند در امور خیر مانند وقف، قرض دادن و کارآفرینی پیشقدم باشند و خود نیز اهل تجارت بودند.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی افزود: راکد گذاشتن سرمایه در بانک ها و دوری از اشتغال زایی و کارآفرینی در مکتب امام صادق(ع) مورد نکوهش قرار گرفته، اما امروز بیشتر مردم به این کار تمایل دارند.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز برخی افراد با کوچکترین رکود یا کاهش سود، بلافاصله اقدام به اخراج نیروهای شرکتی و کارگر می کنند و روحیه کارآفرینی ندارند.

حجت الاسلام رفیعی بیان کرد: نباید به محض احساس رکود در بازار، اقدام به تعطیلی واحد تولیدی و اخراج کارگران کرد و باید کمی صبر کرد تا اوضاع بهتر شود.

وی تصریح کرد: خداوند به کار افرادی که موجب اشتغال زایی می شوند؛ برکت می اندازد، اما زندگی ربادهندگان و آن هایی که مالشان را راکد می گذارند؛ نابود خواهد شد.

کارشناس برنامه سمت خدا، وقف را یکی از سنت های حسنه اسلامی دانست و افزود: وقف جز مواردی است که برکت می گیرد، اما جای تعجب دارد که چرا افراد متمکن وقف نکرده و باقیات صالحات از خود بر جای نمی گذارند.

حجت الاسلام رفیعی، دومین انتظار امام صادق(ع) از شیعیان را پایبندی به اصول اخلاقی و رعایت کردن ارزشها دانست و افزود: ایشان فرموده اند که هر کسی از شیعیان دین داشته و خوش اخلاق، امانت دار و راستگوباشد؛ شیعه جعفری بوده و دل من را شاد می کند

وی تصریح کرد: اگر راستگویی و امانتداری وجود داشته باشد؛ اختلاس و خیانت به بیت المال از بین می رود و اگر راستگویی باشد؛ این همه مشکلات در جامعه وجود نخواهد داشت.

کارشناس برنامه سمت خدا اضافه کرد: از طرف دیگر، اخلاق حسنه موجب جذب دیگران به اسلام می شود و ائمه اطهار(ع) نمونه بارز اخلاق حسنه بودند.

حجت الاسلام رفیعی، عبادت را سومین انتظار وجود مبارک امام صادق(ع) از شیعیان دانست و افزود: در کلام گهربار آن حضرت، عبادت خداوند متعال، راه رسیدن به محبت ائمه(ع) معرفی شده است.

وی، نماز را عالی ترین مرتبه عبادت دانست و اظهار کرد: خواندن کتاب های اسرار نماز موجب فهم فلسفه نماز وعبادت و لذت بیشتر از نماز خواندن می شود.

حجت الاسلام رفیعی بیان کرد: شهید بابایی و چمران، نمونه افرادی هستند که از نماز لذت واقعی می بردند.

انتهای پیام/م.ت

دیدگاه شما