وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 4 دى 1396 ساعت 11:57   |   کد مطلب: 15747
یکی از غواصان عملیات کربلای 4 با بیان اینکه برخی افراد نمی‌خواهند از کربلای 4 سخن بگویند، گفت: نخبگان بسیاری در این عملیات به شهادت رسیدند

به گزارش نافع به نقل از فارس، سیدرضا موسوی در یادواره شهدای پایگاه مقاومت شهید یوسفی با بیان اینکه قدم مبارک 11 شهید، فضای استان را عطرآگین کرده است، اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس، دشمنان موانع بزرگی را بر سر راه انقلاب اسلامی ایجاد کردند به طوری که کمک 58 کشور جهان به عراق، جنگ جهانی علیه ایران را تداعی می‌کرد.

وی با بیان اینکه از 13 کشور اسیر گرفته شده، افزود: عملیات کربلای 4 در سرمای سخت زمستان شروع شد و رزمندگان با توجه به اینکه می‌دانستند عملیات لو رفته اما حاضر نشدند صحنه نبرد را رها کنند.

رئیس بسیج ادارات استان همدان با اشاره به اینکه 2 هزار نفر در عملیات کربلای 4 شهید شدند، تصریح کرد: غواصان باید در خلاف آبی حرکت می‌کردند که 70 کیلومتر سرعت داشت، اما آب و سرما برای رزمندگان معنا نداشت.

وی با تأکید بر اینکه شهیدان کربلای 4 یا از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند یا سینه، ادامه داد: سبک‌ترین سلاحی که روی اروند تمرکز کرده بود، دوشکا بود و معمولاً عراقی‌ها با سلاح چهار لوله هواپیمازن شلیک می‌کردند.

موسوی با بیان اینکه گردان جعفر طیار 72 غواص را به درون آب فرستاد، خاطرنشان کرد: هر یک از رزمندگان که در این عملیات مجروح می‌شدند، بیصدا به شهادت رسیدند؛ خیلی از افراد هم با برخورد با موانع و فدا کردن خود شرایط را برای عبور سایرین فراهم کردند.

وی با بیان اینکه برخی افراد نمی‌خواهند از کربلای 4 سخن بگویند، گفت: نخبگان بسیاری در این عملیات به شهادت رسیدند.

این غواص عملیات کربلای 4 با بیان اینکه عراقی‌ها از شهدای ما به عنوان امامزاده یاد می‌کنند، اظهار کرد: امشب قرار نیست ما برای شهدا گریه کنیم بلکه باید برای خودمان گریه کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید با شهدا عهد و پیمان ببندیم، افزود: نباید بگذاریم رهبرمان، ولی امر مسلمین از خودش مایه بگذارد.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما