وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 29 تير 1394 ساعت 21:44   |   کد مطلب: 15332
نارضایتی معاون فرهنگی دانشگاه آزاداسلامی همدان  از وضعیت حجاب
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: وضعیت حجاب در جامعه و دانشگاه‌ها رضایت‌بخش نبوده و نیاز به هم‌فکری و اقدامات آگاهانه بیشتری دارد.

به گزارش نافع، به نقل از ایسنا،  دکتر طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: دانشگاه بخشی از جامعه بوده و جزیره‌ای مستقل نیست و آنچه در جامعه رخ می‌دهد به طور یقین در دانشگاه‌ها نیز منعکس خواهد شد بنابراین نمی‌توان گفت که وضعیت حجاب در دانشگاه خوب بوده و یا بد است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بحث عفاف و حجاب یکی از ارزش‌هایی است که دین مبین اسلام بر روی آن تاکید فراوان داشته و یکی از رسالت‌های فرهنگی جامعه اهتمام ورزیدن به این امر بوده، دانشگاه در کنار سایر نهادها ملزم به تلاش در مسأله عفاف و حجاب است و دانشگاه آزاد همدان نیز تاکنون اقدامات خوب و پسندیده‌ای در این زمینه انجام داده است.

طاهری با اشاره به اقدامات دانشگاه آزاد همدان در زمینه عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: در حال حاضر دفتر مشاوره‌ای ویژه افرادی که کمتر به مسأله حجاب توجه کرده و مراعات می‌کنند در این دانشگاه پیش‌بینی شده که دانشجویان به این مرکز معرفی می‌شوند و از مشاوران دینی توانمند بهره‌مند خواهند شد.

وی در ادامه با بیان اینکه برای راه‌انداری مشاوره با روانشناسان، جامعه‌شناسان و اساتید صاحب‌نظر جلسات متعددی برگزار کردیم، اظهار کرد: ما سعی داریم با دادن آگاهی از طریق مشاوره بتوانیم زمینه‌ای مناسب را فراهم کنیم تا خود افراد ارزش حجاب را بدانند و به آن گرایش پیدا کنند.

طاهری افزود: همچنین در دو سال اخیر در دانشگاه آزاد همدان برنامه‌ای تحت عنوان اهدای گل به دانشجویان محجبه با هدف گرامیداشت روز عفاف و حجاب و توجه بیشتر جوانان به این موضوع  و با رویکرد مثبت و تشویقی در برخورد با این مسأله در درب ورودی دانشکده علوم انسانی به اجرا در آمده است.

وی تاکید کرد: اگر به صورت مقابله‌ای با جوانان در بحث عفاف و حجاب برخورد شود به طور یقین آثار مثبتی به دنبال ندارد به همین علت سعی و تلاش ما بر این است که با رویکرد مثبت و تشویق بانوانی که مسأله حجاب را رعایت می‌کنند اهتمام ورزیم.

طاهری ادامه داد: همچنین تعدادی از خانم‌های محجبه به صورت رندم شناسایی و با اقدامی جالب تعدادی از اساتید در کلاس آنان حاضر شدند و شاخه گل و کارت هدیه اهدا شد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی همدان در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم به سمتی حرکت کنیم تا بحث عفاف و حجاب را در جامعه تثبیت کنیم.

انتهاي پیام/ح

دیدگاه شما