وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 18 تير 1394 ساعت 23:28   |   کد مطلب: 15188
سرپرست حفاظت محیط‌زیست همدان گفت: دو مورد حمله گرگ در همدان گزارش شده که در مورد اول دختر‌بچه‌ای هدف حمله قرار گرفت و به‌صورت سرپایی مداوا شد.

به گزارش نافع، سیدعادل عربی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما، با اشاره به گزارش دو مورد حمله گرگ در شهرستان رزن اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون دو مورد حمله گرگ به کودکان در شهرستان رزن گزارش شده که هر کدام با فاصله یک روز بوده است.

وی با بیان اینکه حملات در ساعات بحرانی اتفاق افتاده، گفت: ساعات ظهر، هنگام طلوع آفتاب، غروب آفتاب و زمانی که هوا گرگ و میش است از ساعات بحرانی است که گرگ با تشخیص افراد ناتوان از جمله کودکان و افراد سالمند به آن‌ها حمله می‌کند.

سرپرست حفاظت محیط‌زیست همدان ادامه داد: دو مورد حمله گزارش شده از روستای «تخت» و «ملا‌بداغ» بوده که در مورد اول دختر‌بچه‌ای هدف حمله قرار گرفت که خوشبختانه به‌صورت سرپایی مداوا شد.

وی افزود: غروب سه‌شنبه نیز مورد دیگری از حمله گرگ به یک پسربچه گزارش شد که به دلیل بی‌احتیاطی خانواده و تنها بودن این کودک حمله صورت گرفته و کودک اکنون در بیمارستان همدان بستری و حال عمومی وی مطلوب است.

عربی با بیان اینکه نقاط گزارش شده از نقاط بحرانی کشور هستند، تصریح کرد: روستا‌های ذکر شده در شمال غرب شهرستان رزن و هم‌مرز با استان‌های زنجان و قزوین بوده که از نقاط بحرانی کشور در حملات گرگ محسوب می‌شوند.

وی به هشدار این سازمان در خصوص حمله گرگ اشاره کرد و ابراز داشت: از اردیبهشت ماه هشدار‌ها به واحد‌های شهرستانی داده شد و اقدامات خوبی نیز صورت گرفت.

سرپرست حفاظت محیط‌زیست همدان تأکید کرد: وجود گرگ در این مناطق انکارناپذیر است اما اینکه این سازمان گرگ‌ها را رها‌سازی کرده شایعه‌ای بیش نیست.

وی با اشاره به نگهداری یک قلاده گرگ در این سازمان بیان داشت: با وجود هزینه بالای نگهداری، یک قلاده گرگ هنوز در سازمان نگهداری می‌شود تا زمانی که آن را به باغ وحش تحویل دهیم.

عربی تصریح کرد: تنها راه جلوگیری از تلفات ناشی از حمله گرگ‌ها این است که خانواده‌ها مراقب کودکان خود باشند.

وی یاد‌آور شد: موارد حمله اغلب در غروب و تاریکی هوا بوده و این موارد در خانه‌هایی مشاهده شده که حیاط منازل دارای دیوار و فنس‌کشی نبوده و هر حیوانی امکان ورود به خانه را دارد.

سرپرست حفاظت محیط‌زیست همدان افزود: این سازمان همچنین آموزش‌های لازم نحوه مواجهه با گرگ و مراقبت از کودکان و سالمندان را در ساعات بحرانی داشته است.

وی با بیان اینکه این فصل از سال از مواقع بحرانی در حمله گرگ است،‌ گفت: با توجه به فصل تولید مثل گرگ‌ها، آنها نیاز به طعمه دارند و به طور طبیعی حمله‌ها نیز افزایش می‌یابد.

عربی با اشاره به تلفات سال گذشته حمله گرگ‌ها عنوان کرد: سال گذشته حمله به دام زیاد بود و یک مورد نیز تلفات انسانی داشتیم اما امسال گزارشی از حمله گرگ به دام نشده است.

وی تلف کردن گرگ‌ها را تقریباً غیر‌ممکن دانست و بیان داشت: مردم نباید انتظار تلف کردن گرگ‌ها را از این سازمان داشته باشند چراکه رویت آن‌ها در روز سخت و تیر‌اندازی به گرگ در شب نیز بسیار دشوار است.

وی در پایان به حمله گرگ در حاشیه شهر و خانه‌های انتهایی روستا‌ها اشاره کرد و افزود: خانواده‌ها به‌ویژه در حاشیه شهر‌ها و مناطق مسکونی انتهای روستا‌ها باید نکات ایمنی را رعایت کنند چراکه بیشترین گزارش حمله‌ها از این نقاط بوده است.

منبع:فارس

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما