وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 2 آبان 1393 ساعت 15:59   |   کد مطلب: 10373
گرگ 14رأس ازگوسفندان روستای ورکانه را درید
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: یک قلاده گرگ با حمله به گله گوسفندان در روستای 'ورکانه' از توابع شهر همدان 14 راس گوسفند را درید.

به گزارش نافع، سیدعادل عربی افزود: یک گله گوسفند که در مراتع کنار روستای ورکانه در حال چرا بودند مورد حمله یک قلاده گرگ قرار گرفتند که در این هجوم هشت راس گوسفند تلف و شش راس زخمی شدند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان اظهار کرد: این گله که دارای چوپان و سگ نگهبان بوده گویا از عهده گرگ برنیامده و تلاش آنها برای جلوگیری از حمله گرگ به گوسفندان بی اثر مانده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه نگهبانی از گله گوسفند نیازمند افراد قوی و سگ نگهبان است ولی در برخی از روستاها، دامدارن بدون توجه به این موضوع گله را همراه افراد کم سن و سال و ضعیف و بدون سگ نگهبان راهی مراتع و چراگاه ها می کنند.

وی اظهار کرد: افرادی که دارای مجوز حمل سلاح گرم هستند می توانند از این وسیله دفاعی برای ترساندن حیوانات درنده که قصد هجوم به فرد یا گله را دارند استفاده کرده و گونه های وحشی را فراری دهند.

عربی گفت: برای این فرد که چندین راس از گوسفندانش در حمله گرگ تلف شدند پرونده ای تشکیل و به ستاد مرکزی در تهران ارسال شده است که در صورت تایید این واحد به وی خسارت وارده پرداخت می شود.

تیرماه امسال نیز دو گرگ گرسنه در حوالی روستای 'خنجر آباد' از توابع بخش سردرود رزن به سمت یک گله گوسفند حمله کردند که چوپان با حضور به موقع از زخمی و دریده شدن گوسفندها جلوگیری کرد.

همچنین اواخر خرداد ماه همین سال یگ گرگ گرسنه پسر بچه چهارسال را که در اطراف منزل مسکونی در روستای ˈکهریز بغازیˈ بخش ˈسردرودˈ از توابع شهرستان رزن در حال بازی بود را طعمه خود قرار داد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما