وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 2 تير 1394 ساعت 15:28   |   کد مطلب: 14952
 ساعاتی در پایتخت سفال ایران با حضور کودکان همدانی
اعضا پسر مرکز فرهنگی، هنری مرکز شماره دو همدان با حضور در شهر لالجین پایتخت سفال ایران ساعاتی به یاد ماندنی را سپری کردند.

به گزارش نافع، فاطمه چلوئیان مسئول مرکز هدف از این سفر را آشنایی کودکان و نوجوانان با شهر سفال ایران و ایجاده انگیزه حضور در کلاس‌های سفالگری در طول تابستان برشمرد و گفت: این سفر برای اعضا بسیار جذاب بود که با حضور در کارگاه های سفالگری اعضا مرکز از نزدیک با طریق ساخت سفال و سفالگری آشنا شدند.
چلوئیان افزود: تهیه گل سفال، ساخت ظروف، اجسام سفالی و کوره های پخت سفال برای اعضا که برای اولین بار آن را می دیدند شادی آفرین و دقت برانگیز بود.
 وی ادامه داد در این سفر با حضور یکی از اساتید سفال این شهر اعضا با نحوه ساخت گلدان، قلک و کوزه به صورت عملی به تمرین ساخت پرداختند.
گفتنی است، شهر لالجین در شمال همدان واقع است و به طول جغرافیایی 48 درجه و 28 دقیقه و عرض جغرافیایی 34 درجه و 58 دقیقه قرار گرفته و ارتفاع آن از سطح دریا 1731 متر است، این شهر که مرکز بخش لالجین است، از همدان بیست کیلومتر و از بهار نه کیلومتر فاصله دارد.
بخش لالجین با وسعت 508 کیلومتر مربع و جمعیت 44,568 نفر ‎در شرق شهرستان بهار واقع شده، از جنوب به شهرستان همدان و از شمال به کبودرآهنگ محدود می‌شود و شامل دو دهستان مهاجران و سفالگران است.
منبع:زنگ اول
انتهای پیام/ح

دیدگاه شما