وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 23 اسفند 1393 ساعت 09:09   |   کد مطلب: 13474
 رشته دکترای تخصصی پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی همدان ایجاد شد
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: رشته دکترای تخصصی (Ph.D) پرستاری در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان راه‌اندازی شد.

به گزارش نافع، فرهاد فراهانی اظهارکرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان برای نخستین بار مجوز جذب دانشجوی پرستاری در مقطع PH.D را کسب کرد و سه دانشجو نیز در همین راستا از ابتدای بهمن ماه در این مقطع دانشگاهی مشغول به ادامه تحصیل شدند.

وی افزود: این مقطع تحصیلی تنها در دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان شهرها وجود دارد و هم اکنون نیز تنها دو رشته در مقطع ارشد در کشور وجود دارد که در دانشگاه علوم پزشکی همدان تدریس نمی‎شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: اکنون هفت دانشکده در دانشگاه علوم پزشکی همدان فعال است و دو دانشکده «طب سنتی» و «فناوری‌های نوین» نیز به زودی در این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: سه دانشکده اقماری شامل دانشکده ملایر، اسدآباد و نهاوند نیز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در حال فعالیت هستند که بیش از چهار هزار و 600 دانشجو در این دانشکده‌ها تحصیل می‎کنند.

فراهانی با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی همدان رشته‌هایی از مقطع کاردانی تا فوق تخصص فعال هستند، عنوان کرد: همچنین 118 دانشجو در شعبه بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی همدان مشغول به تحصیل هستند که اکثر دانشجویان از کشور تاجیکستان جذب شده‌اند و گسترش جذب دانشجویان خارجی در شعبه بین‎الملل در دستور کار است.

وی بیان کرد: 381 نفر عضو هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی همدان مشغول به تدریس هستند که از این تعداد 20 نفر استاد تمام، 66 نفر دانشیار، 219 نفر استادیار و 76 نفر مربی هستند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان توسعه تحصیلات تکمیلی در رشته‎های مختلف، افزایش تعداد اعضای هیئت علمی و راه‌اندازی رشته‌های جدید در دانشگاه از مهمترین برنامه‎های راهبردی این معاونت برشمرد و گفت: رویکرد اصلی دانشگاه علوم پزشکی همدان توسعه و افزایش تعداد رشته‌های دانشگاهی است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما