وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 13 اسفند 1393 ساعت 12:27   |   کد مطلب: 13301
امام جمعه موقت شهر قهاوند درخواست کرد:
حرمت ایام فاطمیه در آستانه سال نو حفظ شود
حجت الاسلام نورالله کرملو گفت: ایام فاطمیه نباید تحت الشعاع عید نوروز قرار بگیرد و اگر کسی در نوروز آداب عزاداری را رعایت نکند ، در ارادت خود به اهل بیت شک کند .

به گزارش نافع به نقل از جهاد پرس ، حجت الاسلام نورالله کرملو  گفت: ایام فاطمیه نباید تحت الشعاع عید نوروز قرار بگیرد و اگر کسی در نوروز آداب عزاداری را رعایت نکند ، در ارادت خود به اهل بیت شک کند .

امام جمعه موقت شهر قهاوند با اشاره به سخنی از مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی که ارادت خاصی به حضرت فاطمه زهرا (س) داشتندگفت: ایشان با وجود کهولت سن در اکثر مجالس فاطمه زهرا (س) شرکت میکردند به همین دلیل روز وفات ایشان مصادف با روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بود .

وی گفت: اگر کسی قصد خرید دارد مراعات کند و بر همه ما واجب است که در ایام سوگواری حرمت این ایام را  نگه داریم.

امام جمعه موقت شهر قهاوند گفت: مسئولین ادارات و مردم حال و هوای شهر را متناسب با ایام فاطمه بکنند

وی ضمن تأکید بر برپایی عزاداری در خور بزرگ بانوی جهان هستی افزود: ان‌شاالله که تمامی محبان آن حضرت مورد شفاعت واقع شوند، باید تلاش کنیم در دهه فاطمیه به ویژه دهه دوم که همزمان با عید نوروز است مقام شامخ این بانوی مکرم اسلام گرامی داشته شود.

حجت‌الاسلام مردای بیان کرد: فضای شهرستان ولایت‌مدار قهاوند باید طوری باشد که افرادی که به عنوان مهمان در ایام نوروز به اینجا سفر می‌کنند متوجه شوند، عید قهاوندی ‌ها همراه با حزن و اندوه شهادت حضرت زهرا(س) است تا با ورود به این فضا حریم این ایام نگه داشته شود.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما