وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 10 اسفند 1393 ساعت 12:33   |   کد مطلب: 13236
اختلاس میلیاردی در کمیته امداد تویسرکان؛
دست کلاهبرداران در جیب فقرا رفت!
دست کلاهبرداران در جیب فقرا رفت!
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان از کلاهبرداری میلیاردی در یکی از ادارات شهرستانی این مجموعه خبر داد.

به گزارش نافع، علیرضا ابراهیمی افزود: یکی از کارشناسان کمیته امداد شهرستان تویسرکان با تخلف و سوء‌استفاده از موقعیت شغلی خود بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان از منابع داخلی کمیته را به حساب شخصی خود واریز می‌کرد که خوشبختانه شناسایی شد.

وی اظهار داشت: این فرد که ملایری‌الاصل بود از نیمه سال 87 شروع به انجام این کار کرده و با همکاری 3 نفر دیگر، ساز و کاری ایجاد کرده بود که بخشی از تسهیلاتی که برای اشتغال و خودکفایی مددجویان اختصاص یافته بود به حساب شخصی وی واریز می‌شد.

ابراهیمی بیان کرد: همچنین فرد متخلف با مهارت، ترتیبی داده بود که پرونده‌ها از چرخه نظارت خارج شده و بازرسان از مقدار واقعی تسهیلات تعلق گرفته بی‌خبر می‌ماندند.

وی اظهار داشت: سرانجام چند ماه پیش، یکی از 3 شرکای این پرونده اختلاس و فساد اداری، گرفتار عذاب وجدان شده و با مراجعه به بازرسی اداره اعتراف کرد و سپس حراست اداره، شبانه موضوع را به من خبر داد که به بانک ملی اطلاع دادیم.

ابراهیمی بیان کرد: البته یکی از مددجویان ساکن در روستای کهنوش تویسرکان نیز متوجه تخلف و دستکاری در پرونده خود شده و مراتب را پیش از این به اداره اطلاع داده بود.

وی اعلام کرد: به کمک سربازان گمنام امام زمان(عج) و دستگاه قضایی، پرونده دنبال شده و در نهایت، فرد خاطی راهی زندان شده و محکوم به انفصال دائم از خدمت شد.

ابراهیمی ادامه داد: سه شریک این پرونده اختلاس مالی نیز راهی زندان شدند که البته اکنون با قرار وثیقه آزاد شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد همدان گفت: از این 3 نفر نیز 2 نفر اخراج شده و فردی که به بازرسی اطلاع داده بود؛ خرید خدمت شد.

ابراهیمی اضافه کرد: همچنین فرد کلاهبردار با استفاده از یک میلیارد و 200 میلیون تومان حاصل از اختلاس مالی، 500 میلیون تومان تسهیلات بانکی به نام مادر خود برای ایجاد یک واحد مرغداری دریافت کرده بود که این مرغداری نیز توقیف شده است.

وی با بیان اینکه این اختلاس از محل منابع داخلی کمیته امداد و صندوق اشتغال صورت گرفته و ربطی به کمک‌های مردمی ندارد، افزود: کمک‌های افراد نیکوکار و صدقات در جای خود هزینه می‌شود.

سمیه مظاهری

انتهای پیام/م

دیدگاه شما