وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 20 بهمن 1393 ساعت 09:03   |   کد مطلب: 12773
یک کارشناس و مشاور خانواده:
همتایی زوجین برترین اصل ازدواج پایدار است
همتایی زوجین برترین اصل ازدواج پایدار است
یک کارشناس امور سبک زندگی و مدرس حوزه علمیه قم گفت: همتایی اعتقادی، مذهبی، خانوادگی و فرهنگی زمینه ساز ازدواج ازدواج پایدار است.

به گزارش نافع به نقل از رودآور،«حجت الاسلام حسین دهنوی» در جمع بانوان تویسرکانی با اشاره به برخی ارتباطات عاطفی افراد قبل از ازدواج گفت: ارتباطات عاطفی قبل از ازدواج باعث می شود فرد نتواند به درستی همتای مناسب خود در زندگی را یافته و یا با وی ازدواج کند.

 وی اظهار کرد: ارتباطات عاطفی از به دست آوردن شناخت عقلانی و کافی از فرد مقابل جلوگیری کرده و سبب بی توجهی افراد به اصل همتایی در ازدواج می شود.

 این کارشناس خانواده افزود: عقیده برخی جوانان به این که عشق همه چیز را حل می کند باور نادرستی است و دو عاشق به محض برداشتن موانع ازدواج، بدون به دست آوردن اطلاعات شخصیتی و اجتماعی از یکدیگر و با رعایت نکردن اصول همتایی خواهند دید زمینه یک ازدواج  ناموفق و محکوم به طلاق را ایجاد کرده اند، چنانچه آمار طلاق در جامعه می تواند این مدعا را ثابت کند.

حجت الاسلام دهنوی، همتایی دو زوج در اعتقادات، مذهب، شرایط خانوادگی و فرهنگ را چهار اصل همتایی در ازدواج دانست و تصریح کرد: شناخت ظاهری، شناخت از طریق مطرح کردن سؤالات در یک تا سه جلسه، تبادل فکر با افراد با تجربه و تحقیقات گسترده، از راه کارهای کسب شناخت از طرف مقابل در دوران قبل از ازدواج است.

وی افزود: البته این نکته نیز لازم است که برای از دست نرفتن فرصت های مناسب ازدواج، باید از به خرج دادن حساسیت های غیر ضروری و سخت گیری دوری کرد، به طور برای سنجیدن همتایی اعتقادی، بایستی چارچوب های کلی و اصلی اعتقادات و افکار را در نظر گرفت و به مسائل جزئی و بدون اهمیت  توجهی نشود.

این کارشناس دینی به نزدیکی و همتایی آداب و رسوم و فرهنگی به عنوان یکی از اصول تأثیرگذار در پایداری ازدواج اشاره کرد و گفت: متأسفانه گاهی اوقات شرایطی ایجاد می شود که همین اختلافات فرهنگی بین زوج و خانواده و بستگان آنان مشکلاتی را بر سر راه زندگی زوجین ایجاد کرده و زمینه ساز طلاق شده است.

حجت الاسلام دهنوی با بیان اینکه اعتقاد به قضا و قدر الهی در امر ازدواج نباید به معنای انزوا و تلاش نکردن برای این خیر الهی تعریف شود، عنوان کرد:  آنچه باید دختران و پسران جوان در نظر داشته باشند این است که با توکل به خدا در فرصت های مثبت مانند مجالس سالم عمومی حضور یافته تا دیده شوند و شرایط ازدواجشان فراهم شود.

به گزارش رودآور،رسلسله مباحث سبک زندگی اسلامی با محوریت موضوع ازدواج موفق به همت حوزه علمیه خواهران و بسیج تویسرکان در راستای آگاهی بخشی به امر ازدواج در فواصل زمانی منظم و مختلف برای دانش آموزان، معلمان، متربیان حلقه های صالحین و حوزویان برگزار شد.پرسش و پاسخ نیز بخشی مهمی از این جلسات بود.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما