وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 12 خرداد 1394 ساعت 16:17   |   کد مطلب: 14650
امیدبخشی، کلیدی ترین راه برای نزدیک شدن به بزرگترین آرزوی شیعه
بزرگترین دغدغه و آرزوی شیعیان در کنار امام زمان خود بودن و ارتباط داشتن با حجت الهی است اما هم اکنون که به امر الهی امام غایب هستند و ارتباط ظاهری و ملاقات با ایشان مقدور همگان نیست، باید بنا به توصیه ائمه معصومین(ع) از طریق معنوی و از راه چشم دل با امام زمان(عج) ارتباط برقرار کرد.

به گزارش نافع، در این بین سبک زندگی انسان منتظر از سایرین متفاوت است، زمینه سازی برای ظهور حضرت ولیعصر(عج) هویت خاصی به دیدگاه ها و گرایش ها و رفتارهای فرد مسلمان می دهد، یعنی اگر در نظر بگیریم که سبک زندگی یک فرد منطبق بر آموزه های اسلام است این دیدگاه شیعی درباره حضرت حجت(عج) و زمینه سازی برای ظهور ایشان مانند نخ تسبیحی همه اجزای زندگی مومنانه آن فرد را به هم متصل می کند و به آن جهت می دهد.

غفلت و سرگردانی در سبک زندگی منتظرانه مفهومی ندارد

امام جمعه موقت همدان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با تأکید بر اینکه غفلت و سرگردانی را باید از سبک زندگی منتظرانه حذف کرد، اظهار داشت: هم اکنون که ما در عصر غیبت به سر می بریم، نباید دچار غفلت و سرگردانی شویم بلکه لازم است تا با دعا و تضرع در پیشگاه الهی، ارتباط قلبی خود را با حضرت ولیعصر(عج) حفظ کنیم.

حجت الاسلام محمد جوادی افزود: باید با معرفت حضرت و شناخت نحوه دعا کردن در حق ایشان، ایمان خود را تقویت کرده و از فتنه دشمنان در امان باشیم، زیرا راه نجات از دسیسه ها در زمان غیبت دعا کردن برای تعجیل فرج است.

وی ادامه داد: اگر زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی(عج) در اولویت اهداف زندگی انسان مسلمان شیعه مذهب قرار گیرد و با علم و معرفت نیز همراه باشد، علایق، گرایش ها و عملکرد فرد را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

جوادی ابراز داشت: در حقیقت سبک زندگی انسان منتظر بر اساس تکالیف دینی تعریف شده است، با این تفاوت که نیت ما را در انجام اعمال دینی تغییر داده و تکامل می بخشد.

این مسئول یادآور شد: شاخصه و مولفه اصلی فرهنگ انتظار همه آن تكالیفی است كه در تعالیم دینی آمده است و هیچ تغییری در وظایف و تكالیفمان به وجود نمی‏ آید و تنها وظیفه ما سخت‏ تر شده است و از آن طرف فضیلت ‏های ما هم برتر شده است و به همین جهت، مردم زمان غیبت، اگر به وظایف خود عمل كنند، برترین مردم در تمام دوران هستند.

 

در زمان غیبت پرحقیقت ترین عمل انتظار فرج است

امام جمعه موقت همدان در ادامه با اشاره به اینکه در زمان غیبت بالاترین کار و پرحقیقت ترین عمل انتظار فرج است، خاطرنشان کرد: امروز وظیفه ما آن است که آنچه را که مورد رضایت است انجام دهیم.

حجت الاسلام جوادی افزود: هنگامی که قرار است میهمانی به منزل ما بیاید سعی داریم بهترین تدارکات را برایش فراهم کنیم، قطعا باید برای حضرت ولیعصر(عج) هم همینگونه و حتی بیشتر باشد و با ظلم زدایی امکان عدل را در جامعه فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: باید همواره کارهای مطلوب و آنچه که مورد خواست حضرت ولیعصر(عج) است را انجام دهیم و حتی علاوه بر این با انتظارخود به جامعه امید دهیم.

 

قیام امام زمان(عج) ادامه دهنده قیام حضرت اباعبدالله(ع) است

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان همدان هم در گفتگویی با بیان این که قیام امام حسین(ع) با هدف عمل به دو فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر بود، گفت: قیام امام زمان(عج) ادامه دهنده قیام حضرت اباعبدالله(ع) است، امام حسین(ع) در برابر ظلم و ستم ایستادگی کرد و امروزه ما نیز باید با ادامه دادن راه و مکتب حسینی زمینه ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) را فراهم و در برابر ظلم ستمکاران ایستادگی کنیم

وی با اشاره به اینکه اولین وظیفه شناخت امام زمان(عج) است، افزود: در روایت است که هر کسی امام زمان خود را نشناسد و بمیرد در حقیقت جاهل مرده ست.

سیدصادق حسینی افزود: دومین وظیفه انتظار است، اینکه انسان منتظر باشد و برای این انتظار باید دارای تهذیب و خودسازی باشد واز گناه اجتناب کرده و خود را اصلاح کند.

وی اشتیاق به دیدار را چهارمین ویژگی منتظران واقعی برشمرد و بیان داشت:  تنها مهدی بیا گفتن مهم نیست و در روایات است که بیان شده ما اکراه داریم از کسانی که می گویند اهل بیت(ع) را دوست داریم اما کارهایی می کنند که مطابق میل ما نیست.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه محبت به اهل بیت محبت به خداست، اظهار داشت: انسان باید از زنگار گناهان و محبت های کذایی بیرون آمده و انتظار را به معنای واقعی درک کند.

 

وجود امام زمان(عج) به عنوان یک مصلح جهانی یک حقیقت دینی است

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان همدان در ادامه با تأکید بر اینکه در دوره غیبت حضرت مهدی(عج) وجود منکران، مدعیان، وجود تعارضهای فرهنگی، اخلاقی و تکثر انواع مکاتب و فرق ضد اخلاقی به وفور مشاهده می شود، تصریح کرد: در جواب دشمنانی که می خواهند ما را از رسیدن به کمال و سعادت بازدارند، حدیث گوهربار امام صادق(ع) پاسخ قاطعی است که می فرمایند:"حکومت قائم مسلما تاسیس خواهد شد پس هر کس علاقه دارد از اصحاب و یاران قائم ما باشد باید کاملا مراقبت کند، تقوا و پرهیزکاری را شیوه خویش گرداند، خودش را به اخلاق نیکوی انسانی مزین سازد و آنگاه در انتظار فرج قائم باشد.

 

حجت الاسلام سیدصادق حسینی افزود: وجود حضرت صاحب الزمان(عج) به عنوان یک مصلح جهانی یک حقیقت دینی است و شیعه به این حقیقت واقف و به دنیا ثابت می کند.

وی افزود: امروز در پاسخ به آنهایی که ادعای مهدویت دارند باید گفت: حضرت صاحب الزمان (عج) متولد شده و اکنون حاضر و ناظر و واسطه فیض هستند و به دلایل مختلف عقلی و نقلی قابل اثبات است.

حسینی، حدیث ثقلین از پیامبر اکرم(ص) را دلیل اول وجود فعلی امام زمان (عج) عنوان کرد و افزود: آن چنانکه به گفته پیامبر (ص) کتاب و عترت هیچ زمان از هم جدا نمی شوند و قرآن تحریف شدنی نیست پس اهل بیت(ع) نیز غیر قابل تحریف و همانند قرآن جامعیت دارند و تا قرآن هست اهل بیت نیز وجود دارد.

فرشته درهم فروش

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما