وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 12 خرداد 1394 ساعت 22:17   |   کد مطلب: 14657
به بهانه نیمه شعبان
تلنگری به تشنگان منتظر موعود ...
تلنگری به تشنگان منتظر موعود ...
حالت انتظار حالت آمادگی است آمادگی فکری و روحی و داشتن برنامه برای رسیدن به هدف مرحله ی دوم تبعیت از آرمانهای موعود و تخلق به اخلاق پسندیده و صفای مورد نظر امام که در تعلیمات ائمه (ع) دیده می شود.

به گزارش نافع، به نقل از شبنم ها؛  لیدا مرادی کارشناس حوزه علمیه در یاداشتی آورد: مهمّ ترین وظیفه اى که هر شیعه بر عهده دارد، کسب معرفت نسبت به وجود مقدس حجة الله و امام عصر (ع) است. پبامبر (ص) مى فرماید: «من مات و لم یعرف إمام زمانه مات میتة جاهلیة؛هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده است». چون در عصر ما، امام علیه السلام غایب است، پس شناخت آن، همّت بیش ترى را مى طلبد و یقینا این شناخت، موجب در امان ماندن ما از شبهه هاى ملحدان و مایه ى نجاتمان از اعمال گمراه کننده ى مدّعیان دروغین و رسیدن به سعادت دنیوى و اخروى باشد.

 

 از وظايف دیگر منتظران حفظ ايمان است كه به زبان آسان ولي در عصر غيبت  بسيار دشوار است؛ البته شيعيان در عمل به وظايف خويش داراي درجاتند . برخي از آنها پيشرو و مايه ي مباهات بشرند و برخي ديگر دچار ضعف در عمل هستند . اگرچه اين دسته از شيعيان در اداي وظايف خود نسبت به امام زمان (عج) كم و كاست دارند ، با اين حال يقين داريم كه حتي همين دسته از شيعيان با ديگراني كه امام را نمي شناسند و امامت را از آن او نمي دانند و حتي گاهي وجودش را انكار مي كنند ، قابل مقايسه نيستند . شيعه در مقام عمل هر چه باشد ، ويژگي اش اين است كه در مقام ايمان از ديگران كاملتر است و بدين لحاظ هر شيعه اي بايد به تشيع خود افتخار  كند. پس از تكميل و تصحيح ايمان است كه عمل صالح ارزش مي يابد و خداوند عمل صالح را از غير مومن نمي پذيرد.

خدائي متعال در آيات فراواني از قرآن به دوركن ايمان و عمل صالح در كنار هم اشاره كرده و به شكل نماياني ايمان را شرط قبول عمل صالح و مقدم بر آن ذكر فرموده است ؛برخي از اعمال صالح كه بيانگر وظيفه منتظران نسبت به حجت حيّ پرودگار است و در پرتو ايمان بيان مي شود به شرح زير است :

 

يكي ازوظايف مهم ما دعا براي امام زمان است، ائمه هدي (ع) نيز همواره بر اين مهم تكيه داشته اند و بر اساس رواياتي از امام(ع)در دعايي كه آن حضرت به زراره تعليم فرمودند، محور اصلي آن بر امام شناسي استوار است. ايشان به زراره مي فرمايند: ... اگر غيبت را درك كردي چنين دعا كن: اللهم عرفني نفسك فانك ان لم تعرفني نفسك لم اعرف نبيك، اللهم عرفني رسولك فانك ان لم تعرفني رسولك لم اعرف حجتك،اللهم عرفني حجتك فانك ان لم تعرفني حجتك ضللت عن ديني.

همچنين دعاهاي ديگري كه در كتب ادعيه و زيارات بدان اشاره شده، خصوصا دعاي معروف اللهم كن لوليك الحجة ابن الحسن ... كه بحمدالله در بين جامعه شيعه بسيار معروف و مشهور است.

 

 

1- دعا براي امام زمان(عج)

2- شناخت صفات و سيره امام (ع)

3- رعايت ادب در همه موارد

4- عشق وعلاقه نسبت به حضرت حجت (ع)

5- علاقمند كردن ديگران به امام زمان (عج)

6- انتظار فرج

7- اظهار علاقه وافر براي ملاقات با آن حضرت

8- ذكر فضائل و مناقب آن حضرت، و شركت در مجالس امام شناسي

9- صدقه براي سلامتي امام زمان (عج)

10- بجا آوردن حج و عمره و زيارت مشاهد مشرفه به نيابت از امام

11- استغاثه بوجود مقدس امام زمان(عج)

12- تجديد بيعت با امام (ع)

13- اجتناب از محارم

14- دوستي با صالحان

15- برائت ازدشمنان خدا و اهل بيت (ع)

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما