وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 9 آذر 1393 ساعت 12:31   |   کد مطلب: 11290
«ترالی کتاب» طرحی برای پیوند دارو و کتاب در بیمارستان‌های همدان
ترالی کتاب، مرهمی برای دردهای بیماران و یاری امیدبخش برای لحظه‌های سخت حضور در بیمارستان است.

به گزارش نافع، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان این مطلب در مراسم تجلیل از فعالان طرح «ترالی کتاب» گفت: طرح "ترالی کتاب" چرخی است که به شکل چرخ حمل داروی بیماران طراحی شده و به جای دارو،  90 عنوان کتاب در آن تعبیه شده و به صورت روزانه یک ساعت در بخش‌هایی از بیمارستان به گردش درآمده و کتاب در اختیار بیماران و همراهان آن‌ها قرار می‌گیرد.

ارشاد استعدادی، این اقدام را حرکتی نوین در فراگیرشدن نهضت مطالعه مفید دانست و افزود: در طراحی این برنامه به شرایط خاص بیمارستان و بیماران توجه شده و با استفاده از اصول روانشناسی و مراعات حال بیماران، جوانب لازم در هرچه بهتر انجام شدن این عمل، با دقت در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: "ترالی کتاب" برای کودکانی که به هر دلیلی روزهایشان را روی تخت‌ بیمارستان‌ها سپری می‌کنند، چرخی است که صبح‌ها برای سلامتی‌شان دارو می‌‌آورد و عصرها برای کودکی‌شان کتاب‌های کودکانه به همراه دارد.

مدیرعامل انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان نیز گفت: در اجرای این طرح سعی شده، کتاب‌های امیدبخش و مفید به افراد بستری در بیمارستان، همراهان و کودکان به شکلی کمک کند تا روزهای درمان را پشت سر بگذارند و "پیوند ترالی دارو و ترالی کتاب"، برایشان مفهومی باشد شیرین که همزمان نویدبخش سلامتی است.

عباس زواره‌ای ادامه داد: امیدواریم با اجرای این طرح در خاطر کودکان، یک ترالی پر از بادکنک و عروسک و کاغذ رنگی را زنده کنیم که می‌توانند هر کتابی را که دلشان می‌خواهد از آن هدیه بگیرند و بخوانند و رنگ‌آمیزی کنند و یادشان بماند در بیمارستان، زندگی و شادی ادامه دارد.

در پایان از فاطمه امینی، سرور عسگری، شکوفه روغنی و الهام نظری منظور به عنوان "فعالان داوطلب اجرای طرح ترالی کتاب" و سیده لادن هادئی به عنوان فعال انجمن خیران کتابخانه‌ساز تجلیل شد.

سمیه مظاهری

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما