وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 28 آبان 1393 ساعت 12:43   |   کد مطلب: 11018
مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان:
طرح های متعدد اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج به بهره‌برداری می‌رسد
طرح های متعدد اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج به بهره‌برداری می‌رسد
هفته بسیج بار دیگر از راه رسیده است. شجره طیبه‌ای که یادگار بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی است

به گزارش نافع، امروزه بسیج در عرصه‌های متعدد و بین قشرهای مختلف شکل گرفته که یکی از آن‌ها بسیج سازندگی است؛ سازمانی که برای پاک کردن چهره غم‌بار فقر از مناطق محروم گام برمی‌دارد.

امام خامنه‌اي در ديدار جهادگران بسيج سازندگي تأکید کردند: «... ميل به خدمت به مردم و تحمل سختي‌هاي آن، نقطه‌اي نوراني در باطن انسان است؛ آن را هر چه مي‌توانيد در جان خود گسترش دهيد و نگذاريد آفت‌ها: سودجويي، خودنمايي، تنبلي و... آن‌ را گِل‌اندود كند. نيتتان ‌را خدايي نگه ‌داريد و از او كمك بخواهيد و از همه ‌نيروي‌خود براي آن مايه ‌بگذاريد...»

و امروز، بسیج سازندگی با هدف عمل به اهداف و منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی فعالیت می‌کند.

این سازمان، اقتصاد مقاومتی را به طور جدی در دستور کار خود قرار داده و در این زمینه پیشتاز بوده است. فعالیت‌هایی مانند محرومیت‌زادیی و کمک به مناطق و روستاهای دورافتاده، تنها بخش کوچکی از تلاش‌های بسیج سازندگی برای تحقق اهداف مقام معظم رهبری است.

 

اعطای 8 میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در همدان

در همدان نیز این سازمان با بهره‌گیری از جهادگران و نیروهایی پر تلاش فعالیت می‌کند. هفته بسیج بهانه‌ای شد تا با مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان به گفتگو بنشینیم:

سرهنگ پاسدار شهرام صادقی در گفتگو با خبرنگار ما از افتتاح طرح‌های متعدد اقتصاد مقاومتی همزمان با هفته بسیج خبر داد.

وی اعلام کرد: این طرح‌ها در 16 عرصه اقتصاد مقاومتی نظیر پرورش قارچ، صنایع‌دستی، پرورش طیور، شیلات، پررش دام، کشت زعفران، زنبورداری و ...به بهره‌برداری می‌رسد.

صادقی اظهار داشت: برای اجرای این طرح‌ها، نزدیک به 320 میلیون تومان اعتبار در قالب تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های این سازمان در هفته بسیج بیان کرد: 3 آذر با عنوان "بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی" نام‌گذاری شده که در این روز 2 طرح محرومیت‌زدایی در روستاهای کبود راهنگ و ملایر به بهره‌برداری می‌رسد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان، برگزاری همایش "شکوه هجرت" با هدف تجلیل از جهادگران و دانشجویان شرکت‌کننده دراردوهای جهادی را از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی عنوان کرد و افزود: این همایش 3 آذر در دانشگاه فرهنگیان همدان برگزار خواهد شد.

صادقی اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌ها، حضور 20 تولیدکننده از همدان در همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی در تهران، اختصاص چند غرفه به همدان در نمایشگاه اقتصاد مقاومتی تهران به منظور معرفی محصولات، معاینه رایگان مردم در مناطق محروم با اعزام تیم‌های پزشکی و اعزام جهادگران اردوهای جهادی حلقه‌های صالحین به روستاهای محروم از دیگر برنامه‌های ما در هفته بسیج به شمار می‌آید.

وی از آموزش 2 هزار و 600 نفر در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی نیز خبرداد و گفت: علاوه بر بسیجیان، سایر افراد نیز می‌توانند با مراجعه به بسیج سازندگی شهرستان‌ها از خدمات این سازمان بهره‌مند شوند.

صادقی اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون 8 میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات بانکی به متقاضیان واگذار شده است.

وی بیان کرد: این تسهیلات بسته به نوع طرح از یک تا 30 میلیون تومان به متقاضیان اعطا ‌شده است.

گزارش از سمیه مظاهری

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما