وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 22 آبان 1393 ساعت 22:30   |   کد مطلب: 10890
رئیس جمهور باید در عمل ولایی باشد نه پشت تریبون
مدیرمسئول روزنامه جوان عنوان کرد: سئوال و جواب‌های بیان شده نشان از آن است که موسوی «همانند یک ضد انقلابی» عمل کرده است.

به گزارش نافع، عبدالله گنجی ظهر امروز در نشست تشکل‌های اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های همدان با اشاره به تأثیر عملکرد دانشجویان بسیجی در جامعه اظهار کرد: دانشجویان بسیجی در دوران انقلاب، تحولات چشمگیری را در جامعه ایجاد کردند.

وی گفت: این گروه، هم کار فکری و تشخیصی دارند و هم کمبود تجربه، که باید مشکل کمبود تجربه آنها به سرعت رفع شود.

مدیرمسئول روزنامه جوان در ادامه با گریزی به برخی مباحث در حوزه سیاست خارجی، با اشاره به سئوال «هاله اسفندیاری» از «ظریف» در مذاکرات نیویورک در اوایل مهرماه مبنی بر اینکه «اگر مذاکرات به نتیجه نرسد چه تأثیری در ایران خواهد داشت؟» به پاسخ ظریف که « اگر این اتفاق رخ دهد یک جریان دیگری در ایران حاکم می‌شود که با شما کنار نخواهند آمد» اظهار کرد: این پاسخ نشان از رقیب‌هراسی برای مجاب کردن دشمن در بحث مسائل ملی است که به عنوان یک آسیب برای ما به شمار می‌رود.

گنجی ادامه داد: دشمن از این رقیب‌هراسی احساس کرده که جبهه‌ای و انقلابی بودن ما دروغین است و بارها برای فروپاشی ما از آن استفاده کرده است.

*آمریکا دشمن اصلی ایران/ثبات نگاه آمریکا در مواجهه با ایران

وی به دیدگاه آمریکا به ایران و همچنین ایرانی‌ها به آمریکا اشاره و تصریح کرد: ما آمریکا را به عنوان دشمن اصلی می‌شناسیم و آن‌ها ما را به عنوان یک جریان مخلی که تدابیر آمریکا از جمله دولت‌سازی، اسرائیل بزرگ و ... به هم ریخته و به همین خاطر به دنبال حذف ما هستند.

مدیرمسئول روزنامه جوان با بیان اینکه در آمریکا «دموکراسی عریان» و در ایران «دموکراسی هدایت شده» و در چارچوب دینی حاکم است فزود: ما در ایران دارای ولایت فقیه هستیم که در نهایت همه چیز را تنظیم می‌کند اما در آمریکا رئیس جمهور و نهایتا کنگره حرف آخر را می‌زند و مرجع بالادستی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در ایران و آمریکا جناح‌ها در قدرت جابجا می‌شوند تصریح کرد: نگاه آمریکا در برابر جابه‌جایی جناح‌ها در ایران دارای ثبات است به طوری که ما متوجه تغییر جابجایی قدرت در آن‌ها نمی‌شویم زیرا شاخص‌های جناح‌های مختلف آن‌‎ها برای سنجش ایران یکی است.

*سخت‌ترین تحریم‌ها در ایران از سوی دموکرات‌ها بوده است

گنجی با بیان اینکه سخت‌ترین تحریم‌ها علیه ایران به وسیله دموکرات‌ها که در حال حاضر حاکم هستند اعمال شده، افزود: در قانون نانوشته نگاه آن‌ها به ما یکی است اما آیا نگاه جریان‌ها و نخبگان ما به آن‌ها یکی است؟

وی با بیان اینکه آمریکا مدعی دموکراسی است، تأکید کرد: در ایران با تغییر جریان‌ها نگاه به غرب و آمریکا نیز تغییر می‌کند.

مدیرمسئول روزنامه جوان برای بیان علت ثبات نگاه آمریکا به ایران به سخن امام که فرمودند «بحث غرب با انقلاب اسلامی ایران بحث وجود، است» اظهار کرد: آمریکا با اصل انقلاب اسلامی ایران مشکل دارند و نمی‌توانند عریان از نبود ایران سخن گویند بنابراین به بهانه‌های دیگری در عرف بین‌الملل علیه ایران صحبت می‌کنند.

وی با اشاره به سخن امام(ره) که « اگر بخواهیم یا نخواهیم استکبار در تعقیب ما هستند تا حیثیت مکتبی ما را لکه‌دار کنند» تصریح کرد: آمریکا تنها در صورتی که ایران ضعیف و زیر سلطه آن‌ها باشد ایران را به رسمیت می‌شناسد.

*امنیت صهیونیست‎ها خط قرمز دشمن

گنجی به وجود دو دیدگاه به آمریکا در کشور اشاره کرد و افزود: یکی از دیدگاه‌ها آمریکا را دشمن می‌دانند و یک جریان دیگر آمریکا را مانند کشورهای دیگر می‌داند که می‌توانند با آن مذاکره کنند.

وی با تأکید بر اینکه محل بین این دو دیدگاه روزنه‌ای برای دشمن شده تا از اختلاف‌ها به به نفع اهداف خود استفاده کنند اظهار کرد: امنیت صهیونیست‌ها خط قرمز آمریکاست.

مدیرمسئول روزنامه جوان با اشاره به صحبت مشاور امنیت ملی آمریکا در سال 78 که «با روی کار آمدن اصلاح‌طلبان روزهای تلخ آمریکا سپری شد و باید شاهد فروپاشی این نظام سرکش باشیم» تصریح کرد: راهبرد آمریکا برای ایران از سال 76 به بعد استعمار از درون شد.

*راه درمان مشکلات کشور تبعیت از ولی فقیه است

وی به صحبت‌ مشاور امنیت ملی آمریکا که « من در ایران کسانی را می‌بینیم که هر چیزی که با ما ناسازگار است را از بین می‌برد» و صحبت آنها در میز ایران در CIA که «ما برای براندازی انقلاب اسلامی از درون به دنبال انقلابیونی هستیم که در عین ستودن {امام} خمینی، بتوان آن‌ها را به خدمت گرفت» گفت: آمریکا از کسانی که سر سفره نظام نشسته‌اند استفاده می‌کنند، تنها کافی است آنها بریدگی فکری داشته باشند.

گنجی با اشاره به سخن میز ایران در CIA که «تنها اعتقادات مردم به ولایت فقیه تاکنون تحریکات ما برای براندازی نظام ایران را دچار مشکل کرده است» ادامه داد: به طور حتم راه درمان ما در کشور، توجه به اصل ولایت فقیه است چراکه دشمنان نمی‌توانند میزان برد احکام ولایت فقیه را تشخیص دهند و طبق آن برنامه‌ریزی کنند.

وی اظهار کرد: دو سال قبل از پایان اصلاحات و تعطیل شدن عرصه فرهنگی کشور، تعدادی از نخبگان که امام(ره) را همراهی می‌کرده و مسئولیت پذیرفتند بعد از گذشت چند سال‌ اعلام کردند که ولایت فقیه را قبول نداشتند.

مدیر مسئول روزنامه جوان ادامه داد: در این زمان حلقه و ماهنامه «کیان» با محوریت «سروش» شروع به کار کرد که یک نشریه تئوریک در نقد مبانی تئوری اسلامی بود.

وی گفت: کسانی که این ماهنامه را مطالعه کردند دچار یک دگردیسی فکری شدند و به این باور رسیدند که حکومت مبتنی بر نظر فردی، فساد به همراه دارد در صورتی که نظام مبتنی بر ولی فقیه این گونه نیست.

گنجی به بحث معرفتی اشاره و تصریح کرد: اختلاف‌های موجود بر مسائل مبنایی از جمله «وجود و ماهیت نظام جمهوری اسلامی» است و این موضوع در فتنه 88 دیده شد.

*فتنه 88 برنامه از پیش تعیین شده بود

وی افزود: فتنه 88 اختلاف بین احمدی‌نژاد و موسوی نبود بلکه پای شعار «جمهوری اسلامی» و تلاش برای از بین بردن آن در میان بود.

مدیرمسئول روزنامه جوان فتنه 88 را یک برنامه دقیق و هدفمند و از پیش‌تعیین شده از سوی دشمن دانست و عنوان کرد: فاصله 11 میلیونی رأی مردم و نقش تأثیرگذار ولی فقیه، چیزی بود که باعث خنثی‎سازی برنامه‌‎های دشمن شد.

وی جریان اصلاحات به جز روحانی را یک جریان سه تکه دانست و گفت: اول اصلاح‌طلبانی که به لحاظ عاطفی با نظام هستند همانند عارف، دوم جمهوری‌خواه که عریان از نظام عبور می‌کنند همانند گنجی و سوم مشروطه‌خواه با محوریت «حجازی» که جایگاه ولایت فقیه را مثل ملکه انگلیس کاملاً تشریفاتی می‌دانند.

گنجی از مصاحبه «موسوی» با هفته‌نامه «تایمز» در زمان انتخابات اشاره کرد و گفت: در این مصاحبه موسوی در پاسخ به خبرنگار این هفته‌نامه که پرسید «اگر شما پیروز انتخابات باشید برای اجرای دیدگاه‌ها با توجه به اختیارات رهبری در نظام چه می‌کنید؟»، موسوی با اشاره به تجمع‌های خیابانی گفت «پیروان انقلاب احتمالاً ماهیت ساختاری قدرت را به نفع بنیادی دگرگون خواهد کرد و این کار با فشار بر رهبر برای عقب‌نشینی انجام می‌شود»

وی ادامه داد: در ادامه این مصاحبه «موسوی» در پاسخ به سئوال «اگر شما شکست بخورید برای جوانانی که در خیابان شاد هستند چه می‌گویید؟» گفت  پیام من قبلاً به آن‌ها رسید، تغییر آغاز شده، پیروزی در انتخابات بخشی از این تغییر است و هیچ عقب‌گردی در کار نخواهد بود»

*رئیس جمهور باید در عمل ولایی باشد نه پشت تریبون

مدیرمسئول روزنامه جوان عنوان کرد: سئوال و جواب‌های بیان شده نشان از آن است که موسوی «همانند یک ضد انقلابی» عمل کرده است.

وی به وجود یک نفاق در نظام ایران اشاره کرد و با بیان اینکه باید مراقب این وضعیت بود، تصریح کرد: نیروهای بسیجی به عنوان نیروهای انقلابی، نباید به افراد نگاه حقوقی داشته باشند و یا به فرد خاصی وابسته باشند، بلکه تبعیت از تدابیر رهبری همواره باید سرلوحه کاری آنها قرار گیرد.

گنجی با تأکید بر اینکه ما تنها رئیس جمهوری نمی‌خواهیم که خود را در صحنه، ولایی نشان دهد گفت: رئیس جمهور ولایی کسی است که دنبال سیاست‌های کلی نظام باشد و نباید ولایی بودن را از تریبون‌ها و سخنرانی‌های آن‌ها متوجه شد.

وی با اشاره به اینکه باید دید، رئیس جمهور تدابیر رهبری را اجرا می‌کند یا نه؟ گفت: رئیس جمهور باید اندیشه و چارچوب فکری امام(ره) را سرلوحه کار خود قرار داد.

مدیرمسئول روزنامه جوان با بیان اینکه باید دارای فهم‌ انقلابی بود، گفت: فضای کشور تغییر کرده و برای فهم آن باید بازخوانی تاریخی داشته باشیم و خط امام(ره) را دنبال کنیم.

*انتقاد از تغییر موضع هاشمی رفسنجانی

وی با اشاره به اینکه هاشمی رفسنجانی در سال 46 کتابی به نام «فلسطین آزاد می‌شود» نوشته و در سال 92 بیان می‌کند «ما با اسرائیل هیچ دعوایی نداریم» گفت: این تغییر جملات نشان می‌دهد اتفاقاتی افتاده که بخشی از آن مربوط به سن است که عقلانیت، محافظه‌کار می‌شود و از طرفی «چرب و شیرین»، انسان را به زمین می‌نشاند.

وی با اشاره به سخن امام(ره) در سال 67 مبنی بر اینکه «کسانی که معتقدند رفاه و مبارزه با هم سازگاری ندارد آب در هاون کوبیدن است»، ابراز داشت: وقتی مدیر یک نظام اسلامی دچار رفاه شود، اهداف عالی نظام کنار می‌رود و به تنها مسائل دنیوی مانند توسعه و دانشگاه و جاده و... روی کار می‌آید.

مدیرمسئول روزنامه جوان اظهار کرد: برای مبارزه باید، جهت فکری و مبانی خود را تقویت کنیم و در صورتی می‌توان فهم فکری داشت که از آدم‌ها و وابستگی فکری به آن‌ها عبور کرد.

منبع:فارس

انتهای پیام/ر.ح

دیدگاه شما