وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 25 مهر 1393 ساعت 15:27   |   کد مطلب: 10206
نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: می توان با ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی به ویژه صنایع تبدیلی مرتبط با گردو، معضل بیکاری در تویسرکان را تا حدود بسیاری کاهش داد.

به گزارش نافع محمد‌مهدی مفتح در گفت و گو با خبرنگار رودآور، در حاشیه همایش جشن گردو در تویسرکان، کمبود آب و چگونگی تأمین و انتقال آب به باغات و مزارع، مبارزه با سرمازدگی و آفات و بحث جاده های بین مزارع را از مطالبات به حق مردم برشمرد و اظهار کرد: به جد پیگیر حل مشکلات مردم هستیم و در این خصوص برای بررسی نیازمندی های حوزه کشاورزی امروز از دو تن از معاونان وزیر جهاد کشاورزی در امور باغی و امور پارلمانی دعوت شد تا با حضور در شهرستان از نزدیک با شرایط و مشکلات کشاورزان تویسرکانی آشنا شوند.

نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت افزود: بی تردید نظرات کارشناسان در حل مشکلات اثربخش است و اگر نیاز به تأمین اعتبار باشد از طریق مجلس اقدام می کنیم و در صورتی که نیاز به نظارات کارشناسان به ویژه در تغییر الگوی کشت باشد شرایط را برای حضور مسئولان مربوطه فراهم می کنیم.

مفتح مکانیزیم دریافت ماشین آلات کشاورزی، شیوه مقابله با آفات و سرمازدگی، نحوه تأمین آب به صورت بهینه و انتقال آب، بهبود کیفی و کمی محصولات باغی و زارعی به ویژه گردو و افزایش تولید و راندمان محصولات کشاورزی را از مباحث مطرح شده با معاونین وزیر جهاد کشاورزی در تویسرکان عنوان کرد و افزود: امید است با نظرات کارشناسان برنامه ریزی جامعی در راستای توسعه کشاورزی و باغداری شهرستان تویسرکان برداشته شود.

وی همچنین با اشاره به همایش جشن گردو در تویسرکان، ابراز کرد: شهرستان تویسرکان یکی از قطب های تولید گردو نه تنها در استان همدان بلکه در کشور است چرا که به لحاظ شرایط اقلیمی و خاک مناسب بهترین مکان تولید این محصول به شمار می رود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های باغداری و کشاورزی این شهرستان، اظهار کرد: از هشت هزار و ۵۰۰ هکتار باغات تویسرکان در حدود پنج هزار هکتار باغ گردو است، یعنی بیش از ۵۸ درصد باغات تویسرکان را باغات گردو تشکیل می دهد.

مفتح افزود: معرفی ظرفیت های کشاورزی، باغداری و گردشگری معرفی صنایع تبدیلی وابسته به گردو و شناساندن این شهرستان به عنوان پایتخت گردوی کشور از اهداف برگزاری جشن گردو در تویسرکان است.

وی مراسم جشن گردو را به عنوان یک حرکت تأثیرگذار در اقتصاد شهرستان و ارتقای کمیت و کیفیت گردوی تویسرکان دانست و گفت: برگزاری این گونه مراسم ها حرکتی در راستای معرفی توانمندی‌های بخش کشاورزی شهرستان و جذب توجهات ویژه مسئولان به توسعه ملی و کیفی محصولات باغی شهرستان به ویژه گردو است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس به مزایای گردو و درخت گردو اشاره کرد و افزود: می توان با ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط با گردو معضل بیکاری در تویسرکان را تا حدود بسیاری کاهش داد.

به گزارش رودآور، همایش جشن گردو ظهر امروز با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغداری، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس، نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت، امام جمعه تویسرکان، مدیران کل جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی استان همدان، مسئولان تویسرکان و باغداران و کشاورزان نمونه این شهرستان برگزار شد.

دیدگاه شما