وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 22 مهر 1393 ساعت 09:30   |   کد مطلب: 10125
پايان کار بيست و يکمين جشنواره بين‌المللي تئاتر کودک و نوجوان در همدان
مراسم اختتاميه بيست و يکمين دوره جشنواره بين‌المللي تئاتر کودک و نوجوان به ميزباني همدان در مجتمع فرهنگي بوعلي‌سينا همدان؛ با حضور مسئولان کشوري و استاني و هنرمندان کشور برگزار شد.

به گزارش نافع، استاندار همدان در اين مراسم گفت: برگزاري جشنواره بين‌المللي فيلم کودک و نوجوان در همدان خواسته مردم استان از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است.

محمدناصر نيکبخت با بيان اينکه دولت تدبير و اميد به دنبال برقراري نشاط، آرامش و بهبود فضاي کسب و کار در جامعه است، اظهار کرد: اگر استان همدان به دنبال برگزاري جشنواره‌هاي مرتبط با کودک و نوجوان است، زمينه و فرهنگ لازم را دارد.

وي با بيان اينکه فرهنگ در فکر و ذات مردم همدان نهادينه است، افزود: بيست و يکمين جشنواره بين‌المللي تئاتر نوجوان در همدان به‌خوبي برگزار و با استقبال چشمگير مردم استان مواجه شد.

استاندار همدان با اشاره به اينکه 52 هزار صندلي براي برگزاري جشنواره پيش‌بيني شده بود، تصريح کرد:‌ استقبال بيش از 100 هزار نفر از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نشان‌دهنده علاقه‌مندي مردم به فرهنگ است.

اين مسئول در ادامه از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد خواست تا تمامي جشنواره‌هاي مرتبط با کودک و نوجوان را به همدان بياورد.

نيکبخت در اين خصوص تأکيد کرد:‌ برگزاري جشنواره قصه‌نويسي و داستان‌نويسي نمايشگاه بين‌المللي کتاب کودک و نوجوان و جشنواره تئاتر در همدان در حال برگزاري بوده و يا اجرا خواهد شد.

وي با بيان اينکه چشم مردم همدان به دنبال جشنواره بين‌المللي فيلم کودک و نوجوان است، خاطرنشان کرد: اميدواريم دولت تدبير و اميد به خواست مردم استان توجه و پاسخ مناسبي بدهد.

استاندار همدان با بيان اينکه کودکان و نوجوانان عزيز و قابل احترام هستند، اظهار کرد: در فرهنگ اسلامي و ايراني کودک و نوجوان از اهميت بسزايي برخوردار است.

نيکبخت ادامه داد: در عصر حاضر استکبار و دنياي غرب با کودکان به نوعي ديگر رفتار کرده و آنها را در غزه، عراق و سوريه قرباني خشونت مي‌کند.

وي با بيان اينکه ذات کودکان را بايد به نحوي مطلوب پرورش داد، افزود: همدان به دنبال برگزاري تمامي فعاليت‌هاي مربوط به کودکان و نوجوانان بوده تا بتواند نياز ذاتي آنها را به خوبي برطرف کند.

مديرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي همدان نيز با ابراز خرسندي از اينکه افتخار برگزاري اين جشنواره نصيب استان همدان شده است، اظهار کرد: خوشحال و خرسنديم که ميزبان برگزاري اين جشنواره فرهنگي و هنري هستيم.

فاضل عبادي ادامه داد:‌ جشن سالانه لبخندهاي کودکانه و رقابت هنرمندانه در عرصه تئاتر در حالي به پايان مي‌رسد که استقبال کم‌نظير، شورانگيز و اميدآفرين کودکان و نوجوانان و خانواده‌هاي آنان مايه دلگرمي و پشتوانه ماندگاري براي تقويت برگزاري بهتر اين جشن فرهنگي در سال‌هاي آينده است.

عبادي عنوان کرد: استان همدان مهد تمدن و فرهنگ ايرانيان، آمادگي دارد و برنامه‌ريزي مي‌کند تا مرکز برگزاري همايش‌هاي ملي و جهاني کودک و نوجوان در زمينه‌هاي کتاب، دين و ساير امور فرهنگي و هنري مرتبط با اين گروه سني باشد. وي تأکيد کرد:‌ به طور حتم با برنامه‌ريزي مسئولان امر گام‌هاي استواري براي نيل به اين هدف برداشته خواهد شد.

عبادي با احترام به صداقت، وفا و پاکي کودکان و نوجوانان ايران و جهان و همچنين اظهار همدردي با رنج و محنت کودکان و نوجوانان آواره و بي‌سرپناه در هر کجاي جهان سخنان خود را به پايان برد.

ايرج راد، مسعود رايگان، بهاره رهنما، کمند اميرسليماني، داود کيانيان، داريوش مؤدبيان، هنگامه مفيد، منصور خلج، سيمين اميريان، زهرا صبري، يداله وفاداري، مريم معترف، حسن دولت آبادي، بهرام شاه محمدلو و منوچهر اکبرلو از هنرمندان، پيشکسوتان هنر تئاتر و سينما در مراسم اختتاميه حضور داشتند.

همچنين در اين مراسم از هنگامه مفيد به عنوان بانوي پيشکسوت عرصه تئاتر کشور نيز تجليل شد.

دیدگاه شما