وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 16 مهر 1393 ساعت 15:50   |   کد مطلب: 10025
دفاتر اصلی شبکه‌های ماهواره‌ای به اصطلاح مذهبی در خیابان‌های لندن است
رئیس سازمان بسیج مستضعین به فعالیت ۲۶ شبکه به اصطلاح مذهبی در ماهواره اشاره کرد و گفت: این شبکه‌ها به نام شیعه و سنی علیه دیگری فحاشی می‌کنند؛ حال آنکه دفاتر اصلی آنها در خیابان‌های لندن قرار دارد.

به نقل از پایگاه اینترنتی بسیج، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در مجمع عالی بسیج سپاه عاشورا استان آذربایجان شرقی که در سالن اجتماعات سپاه عاشورا برگزار شد، گفت: در این ایام لازم است خطبه غدیر به صورت جامع مطالعه شود؛ طبق فرمایش پیامبر اسلام پدران باید این حدیث را به فرزندان خود سینه به سینه بیاموزند.

نقدی نظام مقدس جمهوری اسلامی را دستاورد غدیر دانسته و افزود: پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر نکات مهمی را همچون ولایت فقیه و اجتهاد بیان می کند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مورد تهاجم همه جانبه استکبار قرار گرفته است اظهار داشت: دشمن با صرف هزینه و دانش بسیار برای نفوذ ماهواره در ایران سماجت و تلاش می کند، پس مقابله و مقاومت در برابر آن باید ادامه یابد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین احساس وجود تهاجم و جنگ فرهنگی را مهمترین وظیفه دانسته و تصریح کرد: دشمن دریافته مسلمانانی که با تمسک به اسلام مقاومت می کنند پایدار خواهند ماند. مانند مردم غزه که بدون امکانات و تحت محاصره بر چهارمین ارتش دنیا پیروز شدند.

وی پیروزی های مقاومت در افغانستان، لبنان، ایران و فلسطین را یادآور شد و بیان کرد: دشمن با محاصره جغرافیایی ایران تا ده سال گذشته می خواست به کشور تهاجم نظامی کند ولی فهمید که نمی تواند، پس جنگ فرهنگی را گسترش داد.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج با بیان اینکه تهاجم فرهنگی دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی شروع شد، خاطرنشان کرد: دشمن با ایجاد احزاب و سوء استفاده از روزنامه ها، ترویج مواد مخدر، تشکیل خانه های فساد، ترویج و قاچاق مشروبات الکلی و ... در راستای تهاجم فرهنگی تلاش کرده است که مقاومت تاریخی ملت ایران دشمن را از فراگیری آنها ناامید کرد و پس از به نتیجه نرسیدن در زمینه های یادشده با سلاح رسانه به میدان آمدند.

وی سلاح رسانه و ماهواره ها را جاده صاف کن برای همه عرصه های تهاجم فرهنگی خواند و تصریح کرد: در مقابل سلاح رسانه در کشور مقاومت نسلی و فقه روشن وجود ندارد به همین دلیل دشمن روی آن سرمایه گذاری کرده است.

نقدی تحول چشمگیر جنگ رسانه ای استکبار با انقلاب اسلامی از سال 86 را یادآور شده و ادامه داد: در آن زمان تنها 6 شبکه فارسی زبان ماهواره ای وجود داشت که به فحاشی می پرداختند ولی امروز 166 شبکه فارسی زبان در موضوعات مختلف و متنوع برای تمام اقشار جامعه برنامه پخش می کند.

وی گرفتن ایمان مردم و ایجاد تفرقه را دو هدف مشترک و اصلی این شبکه ها عنوان و تاکید کرد: ایمان، عامل اصلی مقاومت ملت در برابر استکبار است. حتی برنامه های سیاسی و خبری ماهواره ها نیز به میدان مبارزه با بنیاد های فکری، شبهه افکنی و اخلاق تبدیل می شود تا یک نسل را از نظر اخلاقی و فکری و ایمانی از بین ببرند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین اطلاع رسانی و بیان خطرات شبکه های ماهواره ای را ناکافی دانست و خاطرنشان کرد: اگر ایمان جوانان ایران را بگیرند یقینا در مقابل ارتش امریکا شکست خواهیم خورد چرا که اگر ایمان نباشد جرات هیچ کاری حتی استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات را نخواهیم داشت.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج در پاسخ به شبهه استفاده علمی از ماهواره اظهار داشت: طبق نظر سنجی ها حداکثر 5 درصد مخاطبان از برنامه های این شبکه ها استفاده علمی می کنند حال آنکه محل بحث علمی کتابخانه و مراکز علمی است و هیچ پایان نامه ای با منبع ماهواره ای نوشته نمی شود.

وی با اشاره به فعالیت ده‌ها شبکه صدا و سیمای ایران، ادعای تنوع طلبی در استفاده از ماهواره را اینگونه پاسخ داد: تنوع طلبی در اخلاق اسلامی حرص نامیده می شود و انسان تشنه هرچه آب شور بخورد تشنه تر می شود.

نقدی فعالیت 26 شبکه به اصطلاح مذهبی در ماهواره را یادآور شد و افزود: این شبکه ها به نام شیعه و سنی علیه دیگری فحاشی می کنند حال آنکه دم خروس این شبکه های به اصطلاح مذهبی از لای عبایشان بیرون زده و دفاتر اصلی آنها در خیابان های لندن قرار دارد.

وی روش چهره به چهره را بهترین و مهم ترین روش برای روشن گری و اغنای فکری عنوان و خاطر نشان کرد: کسی که بتواند محله یا اطرافیان خود را با این روش از وجود ماهواره پاکسازی کند رزمنده جهاد فرهنگی است و مانند دفاع مقدس الگو سازی در زمینه جنگ نرم مهم است. چرا که جنگ رسانه ای امروز بسیار حیاتی و دشمن به خانه های مردم نفوذ کرده است.

دیدگاه شما