وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 13 مهر 1393 ساعت 13:00   |   کد مطلب: 9940
نوجوان، حلقه گم شده فرهنگ و هنر در جامعه است
بازیگر نمایش افسانه ماه و خورشید گفت: یک بازیگر تئاتر معتقد است گروه نوجوان حلقه گم شده تمام بخش های فرهنگی و هنری جامعه است.

به گزارش نافع، مریم خاکسارتهرانی با بیان اینکه دنیای کودکان، دنیای بسیار قشنگی است، افزود: از آنجایی که تخیل کودک بسیار قوی است، کار در این حوزه بیشتر باید با تصاویر توأم باشد تا دیالوگ. زیرا کودکان دوست دارند شاهد کارهایی باشند که به دنیای آنها نزدیک تر است.

خاکسار تهرانی ادامه داد: نمایش های حوزه کودک و نوجوان، باید علاوه بر عنصر جذابیت، از درون مایه ای متناسب برای برقراری ارتباط با کودک برخوردار باشد تا خوراک فرهنگی و آموزشی مناسبی برای کودکان فراهم کرده و مخاطب را به تفکر و اندیشه وادارد.

وی با اشاره به حلقه گمشده گروه نوجوان گفت: این مخاطب در تمامی بخش های فرهنگی و هنری گم شده است و برای پر کردن اوقات خود به دنیای مجازی پناه می برد، در حالی که باید با سیاست های کلان برای درگیر کردن گروه نوجوان در فعالیت های فرهنگی و هنری برنامه ریزی شود.

بازیگر نمایش " افسانه ماه و خورشید" با بیان اینکه این نمایش تنها مختص کودکان و نوجوانان نیست، افزود: بزرگسالان نیز از قصه دراماتیک، تصاویر و بخش های مختلف نمایش لذت می برند و مخاطب اصلی که کودک و نوجوان است، به خوبی با نمایش ارتباط برقرار می کند.

خاکسار تهرانی به عامل های جذابیت نمایش" افسانه ماه و خورشید" اشاره کرد و ادامه داد: در این نمایش، موسیقی زنده و خواندن بازیگران بر روی صحنه، فضایی زیبا در ذهن مخاطب ایجاد کرده و داستان به صورت لطیف و رویاگونه بازگو می شود.

وی با تأکید بر شعار امسال جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با عنوان " هویت، امروز، فردا" گفت: در پیمان نامه حقوق کودک، نام او، کشور و فضای اجتماعی که کودک در آن زندگی می کند به عنوان هویتش شناخته می شود و باید امروز تلاش کنیم کودکان و نوجوانان هویت خود را پیدا کنند تا فردایی بهتر پیش رو داشته باشند.

نمایش " افسانه ماه و خورشید"  به کارگردانی و نویسندگی حامد زارعان از تهران به بخش آثار برگزیده مسابقه نوجوان بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان راه یافته است.

دیدگاه شما