وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 6 مهر 1393 ساعت 23:45   |   کد مطلب: 9805
خداوند هیچ ساختمانی را به محکمی ساختمان ازدواج نیافریده است
نماینده ولی فقیه در استان همدان و امام جمعه همدان در مراسم ازدواج 60 زوج جوان نهاوندی اظهار داشت: خداوند هیچ ساختمانی را به محکمی ساختمان ازدواج نیافریده است.

به گزارش نافع به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، آیت ا... غیاث الدین طه محمدی در همایش بزرگ پیوند آسمانی که در آستان مقدس شاهزاده محمد (ع) نهاوند برگزار گردید، اظهار داشت: تا به حال مراسمی به این با شکوهی در استان همدان برگزار نشده بود.

وی با بیان اینکه خداوند از طلاق بسیار دوری می کند و نفرت دارد، اظهار داشت: در این عصر آهن چیزی که بسیار سخت پیدا می شود، آرامش روحی است که آن هم با ازدواج مشخص می گردد.

امام جمعه همدان با بیان این سوال که چرا در کشور های به اصطلاح خودشان پیشرفته آمار خودکشی بسیار بالاست، تصریح نمود: به این دلیل که در این کشور ها آرامش و استحکام خانواده ها بسیار ناچیز بوده و این زمینه ساز مسائل مختلفی منجمله خودکشی  و بحرانهای روحی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در عین حال اظهار داشت: پس می بایست به داشته های خود ببالیم و حسرت داشته های دیگران را نخوریم.

آیت ا.. محمدی با بیان اینکه یکی از بلاهایی که کشور ما را تهدید می کند ازدواج دیر هنگام دختران و پسران است، افزود: در این زمینه دین اسلام تأکید فراوانی دارد و می بایست قدر دینمان، مسلمانیمان و اسلام عزیز را بدانیم

وی با اشاره به فرهنگ حجاب و عفاف در سطح جامعه اظهار نمود: وقتی حجاب و عفاف کمرنگ گردد هزاران بلای دیگر بر جامعه نزول خواند نمود.

امام جمعه همدان با اظهار اینکه اسلام تنهایی را دوست ندارد، تصریح نمود اسلام تنها خوابیدن را، تنها غذا خوردن را، تنها سفر کردن را و بسیاری از مسائل دیگر را به صورت تنهایی هرگز نمی پسندد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام(ص) اظهار داشتند: یک رکعت نماز متأهل برابر با 60 رکعت نماز فرد مجرد می باشد.

آیت ا... محمدی با بیان اینکه امامزاده محمد و علی(ع) شهرستان نهاوند در استان بی نظیر و در سطح کشور کم نظیر است، افزود: باید قدر وجود این بزرگواران در کشور را بدانیم.

وی در پایان از زحمات مدیرکل اوقاف استان و شهرستان نهاوند و نیز تولیت آستان مقدس شاهزاده محمد (ع) نهاوند حجت السلام گودرز سیفی تقدیر و شکر نمود.

در این همایش که با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده های زوج های جوان همراه بود، امام جمعه محترم همدان، مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری همدان، فرماندار نهاوند، مدیرکل اوقاف استان، معاون فرهنگی، مسئول حراست، بازرسی و مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و نیز رئیس اوقاف شهرستان نهاوند نیز حضور داشتند.

در این مراسم که تحت عنوان پیوند آسمانی به انجام می رسید، خطبه عقد یکی از زوج های حاضر در مراسم توسط حضرت آیت ا... محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان و امام جمعه همدان و نیز مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان خوانده شد.

تولیت آستان مقدس امامزاده محمد(ع) و علی(ع) نهاوند نیز ر این مراسم ضمن خیر مقدم به مدعوین پیمان نامه ای را برای 60 زوج جوان حاضر در مراسم قرائت نمودند.

در این مراسم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با ایراد سخنانی، ضمن خیر مقدم به مدعوین و آرزوی سلامتی برای حاضرین علی الخصوص زوج های جوان حاضر در مراسم، با اشاره به اینکه دبیری همایش پیوند آسمانی در سراسر کشور را اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان بر عهده دارد، گزارش مختصری از فعالیت های انجام شده در شش ماهه نخست سال جاری ارائه نمود.

فرماندار نهاوند نیز با ایراد سخنانی اظهار داشت: اصلی ‌ترین اولویت می بایست فرهنگ سازی برای تشکیل و ترویج ازدواج آسان در سطح شهرستان و تامین بخشی از نیازهای زوجین جوانی باشد که مشکلات مالی دارند.

دیدگاه شما