وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 2 مهر 1393 ساعت 11:12   |   کد مطلب: 9708
به مناسبت هفته دفاع مقدس
كتاب «دست خدا» رونمایی می‌شود
 كتاب «دست خدا» رونمایی می‌شود
حوزه هنری استان همدان با همكاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، كتاب «دست خدا» را رونمایی می‌كند.

«دست خدا» عنوان كتاب خاطرات خودنوشت قاسمعلی زارعی هم رزم شهید حاج ستار ابراهیمی است كه انتشارات سوره‌ مهر آن را در 502 صفحه چاپ كرده‌است و حوزه هنری استان همدان با همكاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، از این اثر رونمایی خواهدكرد.
كتاب دارای سه بخش است كه بخش نخست مربوط به حضور راوی در جنگ به عنوان یك بسیجی ساده است، بخش دوم مربوط به فعالیت وی در تیپ انصار در سال ۶۳ و بخش پایانی كتاب نیز به مسئولیت وی در بنیاد تعاون سپاه اشاره دارد. در این كتاب خاطرات زیادی از حاج ستار ابراهیمی به عنوان فرمانده مستقیم راوی در گردان ۱۵۵ لشكر انصار بازگو شده‌است.
در فهرست مطالب این اثر ۳۱ عنوان دیده می‌شود كه برخی از آن‌ها عبارت اند از: مراسم تشییع شهدا قراویز، اعزام به غرب، بازمانده‌ای از قراویز، تحركات ضدانقلاب، خبر شهادت حاجی قربان، تپه شهید مرآتی، عضویت در سپاه و برگشت به منطقه، جزیره مجنون، فصلی نو، عمو موسی، دیدار با امام و...
در مقدمه اثر می‌خوانیم: «پس از پیروزی انقلاب، توطئه‌ها و تهدیدهای بسیاری چه داخلی و چه خارجی، این حادثه بزرگ را مورد تهاجم قرار داد كه می‌توان به غائله كردستان و بلوچستان به طور خاص اشاره كرد كه توان بسیاری از علاقه‌مندان به انقلاب و نظام نوپای اسلامی را به خود اختصاص داد. حضور كم‌نظیر ترك و بلوچ و لر و فارس و... در كنار هم، تجربه منحصر به فردی بود كه تاریخ معاصر ما تجربه كرد.»
كتاب دست خدا در ۵۰۲ صفحه، به قیمت ۱۶هزار و ۹۰۰ تومان و در ۲۵۰۰ نسخه توسط انتشارات سوره‌مهر منتشر و روانه بازار شده‌است.
گفتنی است، مراسم رونمایی از كتاب «دست خدا» با حضور قاسمعلی زارعی نویسنده كتاب، حسین زنجانی كار‌شناس، محمد قاسمی‌پور مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری، رئیس حوزه هنری استان و جمعی از مسئولین استانی روز سه‌شنبه 93/۷/8ساعت ۹صبح در سالن اجتماعات باغ‌موزه دفاع مقدس استان واقع در میدان قائم با حضور علاقه مندان برگزار خواهد شد.

دیدگاه شما