وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 1 مهر 1393 ساعت 21:58   |   کد مطلب: 9694
 هفته دفاع مقدس به عنوان یکی از عبرت های بزرگ تاریخ معاصر ثبت شد
نایب رئیس شورای اسلامی شهر قهاوند خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس افسانه شکست ناپذیری قدرت های جهانی را باطل و برتری ایمان و اراده ملت نستوه و استوار ایران را به عنوان یکی از عبرت های بزرگ تاریخ معاصر اثبات کرد.

به گزارش نافع، جعفر صالحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری جهاد پرس خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس فرصت بسیار گران بهایی برای بازشناسی حماسه عظیمی است که با ایثار، فداکاری و سلحشوری فرزندان برومند و معنوی امام خمینی (ره)، افسانه شکست ناپذیری قدرت های جهانی را باطل و برتری ایمان و اراده ملت نستوه و استوار ایران را به عنوان یکی از عبرت های بزرگ تاریخ معاصر اثبات کرد.

وی گفت: یکی از درس‌هایی که جهان از هشت سال دفاع مقدس ایران گرفت این است که هرچه فشارها، تحریم‌ها و دشمنی‌ها علیه ایران به حداکثر برسد استعدادهای این ملت غیور شکوفا می‌شوند زیرا ملت ایران با ایمان، توکل به خدا، عزم و تلاش جهادی همواره توانسته‌اند دشمن و نقشه‌های شوم آنها ایستادگی کند و هیچ فشار و تحریمی نتوانسته‌ است این ملت غیور را از پا درآورد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قهاوند گفت: در ۳۱ شهریور ۵۹ صدام حسین ملعون آغاز جنگ علیه ایران را اعلام کرد این درحالی بود که کشور ایران یک نظام نوپا داشت و دشمن همواره از جانب رژیم‌های دیگر مانند آمریکا حمایت می‌شد اما خوشبختانه ملت ایران با ایستادگی خود یک درس بزرگی به همه جهان داد و نیروهای نظامی و مردمی با اتحادی که بین خود داشتند توانستند برکات و دستاوردهای زیادی برای ایران اسلامی به ارمغان بیاورند.

وی گفت: نـکـتـه دیـگرى نیز مطرح بود و آن این که، دشمن از اهدافش دست بر نداشته بـلـکه نسبت به اهدافش هوشیارتر هم شده و حمایت هاى دیگرى هم ممکن بود جـلب نماید، در این حال ، چه تضمینى وجود داشت که با توقف جنگ دیگر اقدام بـه تـجـاوز مـجدد نکند؟ بنابراین منطق نظامى در آن شرایط, حکم مى کرد که براى رفتن به پشت میز مذاکره و توقف جنگ ، ایران پشتوانه اى به عنوان تضمین صـلـح داشـتـه باشد و این پشتوانه چیزى جز پیشروى در قسمتى از خاک عراق نمى توانست باشد.

صالحی خاطر نشان کرد: این نبرد حق و باطل بود که امت اسلامی ما صرفاً با اتکال به خداوند بزرگ و تحت راهبری‌های بی‌بدیل حضرت امام خمینی(ره) توانست رژیم بعثی صدام را که از سوی دولت‌های بزرگ جهانی حمایت می‌شد، شکست داده و حقانیت خود را در مقابل جهانیان به‌ نمایش بگذارد.

دیدگاه شما