وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 1 مهر 1393 ساعت 09:58   |   کد مطلب: 9667
فعالیت آزادانه یک شبکه اجتماعی عجیب در ایران
چندی است یک شبکه اجتماعی شروع به فعالیت کرده و دیده شده است اخیراً مخاطبان ایرانی این شبکه اجتماعی افزایش چشمگیری داشته اند.

به گزارش خبرنگار نافع به نقل از  شبکه اطلاع رسانی دانا، چندی است یک شبکه اجتماعی در فضای مجازی شروع به فعالیت کرده است و دیده شده که اخیراً مخاطبان ایرانی این شبکه اجتماعی افزایش چشمگیری داشتند.

این شبکه مجازی با عنوان مهمان نوازی رایگان مشغول فعالیت است و  افراد با عضو شدن در این سایت و مشخص‌کردن محل سکونت‌ خود، اعلام آمادگی می‌کنند که جای خواب رایگانی را برای یک یا چند نفر در خانه‌شان آماده کنند.

میزبانان موظف به انجام کارهایی از قبیل درست کردن غذا، دادن حوله‌ تمیز و خدماتی از این دست نیستند و اگر میزبان مهمانان خود را به گردش دور شهر ببرد یا برای آن‌ها صبحانه درست کند، تنها از روی میل شخصی است و در اصل نوعی لطف کردن در حق آن‌هاست.

ساز و کار این شبکه به این صورت است که پس از ایجاد حساب کاربری رایگان، می‌توان پیش از سفر به شهر یا کشوری دیگر با کاربران آن شهر یا کشور تماس داشت و در صورت توافق دوجانبه از امکاناتی که طرف مقابل می‌تواند تدارک ببیند، بهره‌مند شد.

نکته جالب توجه این است که از بین افراد تنها ۸ درصد از سوی این سایت تایید شده‌اند و حدود ۶ درصد هم از نظر اخلاقی ضمانت شده‌اند؛ اما بقیه اعضا – یعنی بیش از ۸۰ درصد اعضا- تایید یا از نظر اخلاقی ضمانت نشده‌اند!

آمارها نشان می‌دهد تعداد کاربرانی که از ایران به عنوان سفیر عضو این سایت شده‌اند حدود ۷ هزار نفر و ایران چهل و نهمین کشور در این سایت است.

این سایت در حال حاضر در ایران فیلتر نبوده و  مسافرت هایی از جنس مهمان‌نوازی رایگان میان استان‌های شمال‌غربی و کشور ترکیه زیاد است.

با توجه به تأیید نشدن عضوها در این سایت و همچنین نداشتن ضمانت اخلاقی این افراد هیچ تضمینی برای فعالیت آزاد عضوگیری این سایت در کشور وجود ندارد.

نکته قابل توجه این است که این سایت هنوز مشمول فیلترینگ در کشور نشده و بسیاری از افرادی که تجربه این سفرها را داشته اند به طور آزادانه خاطرات خود را از این سفرها منتشر می‌کنند.

 

دیدگاه شما